سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری از گفت‌وگو با مقامات اوکراینی و روسی درباره تنش‌های بین روسیه و اوکراین خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، جین ساکی، سخنگوی کاخ سفید امروز (۱۳ نوامبر) بیان کرد که آمریکا برسر فعالیت‌های نظامی روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین تعاملات گسترده‌ای با متحدان اروپایی خود و همچنین با روسیه داشته است.

وی اظهار داشت: «در هفته‌ها و روز‌های اخیر، ما تعاملات گسترده‌ای با متحدان و شرکای اروپایی‌مان، ازجمله اوکراین داشته‌ایم و در طول این دیدارها، درمورد نگرانی‌های خود نسبت به فعالیت‌های نظامی روسیه و لفاظی‌های آن‌ها درمورد اوکراین صحبت کرده‌ایم.»

ساکی همچنین افزود که دولت بایدن با مقامات روسی درمورد این وضعیت گفت‌وگو کرده است تا تأکید کند که هرگونه اقدام به اصطلاح تهاجمی برای آمریکا یک «نگرانی بزرگ» خواهد بود.

کمی پیش‌تر، از اواخر ماه سپتامبر تا اول اکتبر، وزارت دفاع اوکراین با ۴ هزار نظامی اوکراینی و ۲ هزار نظامی خارجی رزمایش نظامی برگزار کرد. یک تیم رزمی از گارد ملی واشنگتن نیز در قالب یک نیروی آموزشی در این رزمایش شرکت کردند. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن بود که چنین رزمایشی در رقابت با روسیه برگزار می‌شود.

اوکراین اخیراً روسیه را به استقرار نظامیان در مرز دو کشور متهم کرده است.

روز گذشته نیز آمریکا در ادعایی به اتحادیه اروپا هشدار داد باتوجه به افزایش تنش‌های روسیه و اروپا برسر بحران مهاجران و همچنین بحران سوخت، احتمال دارد روسیه حمله به اوکراین را در دست بررسی داشته باشد.

این در حالی است که روسیه می‌گوید استقرار نیرو‌های نظامی در مرز‌های این کشور یک مسئله داخلی این کشور است و ارتباطی به هیچ برنامه تهاجمی ندارد.

پیش از این وزارت دفاع روسیه فاش کرد هدف آمریکا از برگزاری رزمایش نظامی در دریای سیاه آمادگی برای رویارویی با جنگ احتمالی در شرق اوکراین است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار