معاون معادن وصنایع معدنی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: مجموع معادن فعال استان به ۱۲۱ مورد رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهرداد قاسمی دستگردی معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون، ۹ معدن در استان فعال شده است که هم اکنون مجموع معادن فعال به ۱۲۱ مورد رسیده است.

او  با بیان اینکه ۹ باب معدن و محدوده معدنی استان تا پایان سال احیا خواهد شد، اضافه کرد: این معادن شامل سنگ تزئینی، سنگ لاشه و دولومیت است که از طریق برگزاری مزایده به سرمایه‌گذاران واجد شرایط واگذار می‌شود.


بیشتر بخوانید

 


قاسمی معادن قابل احیا را شامل دو گروه برشمرد و اضافه کرد: یک گروه معادن غیرفعال که دارای پروانه بهره‌برداری هستند و گروه دیگر معادن بدون بهره بردار و در اختیار دولت هستند که از طریق مزایده واگذار خواهد شد.

او اظهار داشت: پارسال، پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی در این استان استخراج شد.

قاسمی تصریح کرد: در پایان شش ماهه نخست امسال، یک هزار و ۶۲ نفر در این معادن به صورت مستقیم مشغول به کار شده اند که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر اشتغال هم ۱۸ درصد رشد داشته ایم.

او گفت: امسال تاکنون سه میلیون و ۸۷۴ هزار تن مواد معدنی از ذخایر چهارمحال و بختیاری استخراج شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۶ درصد رشد تولید داشته است.

قاسمی بیان کرد: ده نوع ماده معدنی در چهارمحال و بختیاری شامل سنگ تزئینی، مواد اولیه سیمان، گچ و سنگ لاشه، سیلیس، خاک نسوز، نمک آبی، سنگ آهک، مخلوط کوهی و مخلوط آبرفتی وجود دارد.

او ادامه داد: حقوق دولتی معادن هم در سطح ملی و استانی پس از دریافت و واریز به خزانه کل کشور، ۱۵ درصد برای انجام عملیات بهداشتی، درمانی و عمرانی در مناطق مجاوز معادن اختصاص داده و هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار