نخست‌ وزیر اتیوپی افشا کرد افرادی را که رژیم صهیونیستی به عنوان اقلیت یهودی از این کشور خارج کرده از عاملین کشتار تیگرای بوده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از القدس العربی، رسانه‌های صهیونیست اعلام کردند «ابی احمد» نخست‌ وزیر اتیوپی در تماسی تلفنی با «نفتالی بنت» همتای صهیونیست خود که دوستانه‌ هم نبوده است از انتقال برخی از شورشیان و عاملان کشتار تیگرای به عنوان اقلیت یهودی به سرزمین‌های اشغالی انتقاد کرده است.

کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز در خصوص این تماس گفت: ابی احمد به شدت عصبانی بوده و به بنت گفته است در میان کسانی که به اسرائیل منتقل شده‌اند کسانی بودند که در کشتار تیگرای دخیل بودند و باید در دادگاه اتیوپی محاکمه می‌شدند.

این کانال به نقل از یک منبع امنیتی مطلع گفت: حداقل چهار افسر از کسانی که طی سال گذشته به اسرائیل آورده شدند مظنون به مشارکت در کشتار تیگرای بودند.

پیشتر روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» افشا کرد که ده‌ها اتیوپیایی که در دوره «بنیامین نتانیاهو» نخست‌ وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در یک عملیات مخفیانه از منطقه تیگرای آورده شده بودند، حتی پیرو دین یهود نیستند.

بنت نیز روز دوشنبه اعلام کرد که ظرف ۲۴ ساعت آینده، دومین گفتگو درباره موضوع آوردن یهودیان از اتیوپی که شاهد درگیری‌های مسلحانه داخلی است، برگزار خواهد شد.

از سویی دیگر خاخام‌های ارشد این رژیم با صادر کردن بیانیه‌ای در اقدامی توسعه‌طلبانه خواستار انتقال یهودیان اتیوپی به اراضی اشغالی شدند.

شایان ذکر است در دوره نخست‌ وزیری نتانیاهو دو هزار یهودی اتیوپیایی به اراضی اشغالی منتقل شدند. شمار یهودیان اتیوپی (فلاشا) در سرزمین های اشغالی که به دشمنی علیه فلسطینیان شناخته می‌شوند، بیش از ۱۴۰ هزار نفر است. حدود ۸۰ هزار نفر از آنان در فاصله سال‌های ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۱ از اتیوپی به سرزمین های اشغالی مهاجرت کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار