۱۵ کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل از گسترش و تشدید درگیری‌های نظامی در شمال اتیوپی به شدت اظهار نگرانی کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در هفته‌های اخیر درگیری در داخل اتیوپی فراتر رفته و اختلافات تشدید شده است. از این رو شورای امنیت سازمان ملل برای نخستین بار از طرف‌های درگیر خواست تا اختلافات را کنار گذاشته و در مورد آتش بس پایدار با یکدیگر گفتگو کنند.

درگیری‌های یک سال اخیر میان نیرو‌های دولتی و نیرو‌های تیگرای باعث کشته شدن هزاران نفر و آواره شدن بیش از ۲.۵ میلیون نفر در این کشور شده است.

سازمان ملل اعلام کرده بیش از ۷ میلیون نفر در مناطق تیگرای، آمهارا و آفار به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و تنها در تیگرای بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرایط قحطی مطلق به سر می‌برند.

نشست شورای امنیت سازمان ملل که پیش از این قرار بود در روز جمعه برگزار شود به اوایل هفته جاری موکول شد. با این حال، ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای مشترک نگرانی عمیق خود را از گسترش و تشدید درگیری‌ها در اتیوپی بین کردند و خواستار توقف هر چه سریعتر این درگیری‌ها در این کشور شدند.

شورای امنیت همچنین از طرف‌های درگیر خواست از اعمال خشونت آمیز و تفرقه افکن پرهیز کنند و برای آتش بسی پایدار با یکدیگر بر میز مذاکره بنشینند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار