اسراری از جاده ابریشم در دارک وب!

اولبریکت یکی از مدیران وب سایت جاده ابریشم بنا به دلایلی بازداشت و به حبس ابد محکوم شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از arageek؛ راس اولبریکت یکی از چهره‌های برجسته دنیای دارک وب است، اما بنا به دلایلی که در ادامه این مطلب می‌خوانید به حبس ابد محکوم شد. دارک وب، به بخشی از وب اطلاق می‌شود که امکان انتشار اطلاعات و فروش کالا‌ها را بدون افشای هویت یا مکان ناشر فراهم می‌کند. در واقع این بخش از اینترنت به عنوان پناهگاهی برای فعالیت‌های غیرقانونی مانند فروش مواد مخدر و مبادله داده‌های سرقتی است.

چه کسی وب سایت جاده ابریشم را ساخت؟ 

براساس گزارش‌ها، راس اولبریکت 27 مارس1984 در تگزاس آمریکا متولد و در رشته فیزیک فارغ التحصیل شد. او برنامه ریزی برای سایت جاده ابریشم را در حدود سال ۲۰۰۹ آغاز کرد و در  وب سایتی نوشت: "مردم می‌توانند هرچیزی را به صورت ناشناس  خریداری کنند".

موسس وب سایت جاده ابریشم

علت نامگذاری سایت اولبریکت چه بود؟

همکار اولبریکت درباره علت نامگذاری اظهار کرد: "او  می‌خواست یک شرکت تجاری بزرگ که در آن دیدگاه‌های سیاسی لیبرال  وجود داشت  را تاسیس کند.  به گفته همکار راس، او به دلیل تجارت گسترده که در جاده ابریشم در جریان بود، نام جاده ابریشم را برای وب سایت خود انتخاب کرد."

گفته شده، Ulbricht وب سایت Silk Road را روی مرورگر Tor اجرا می‌کرد تا از طریق سرور‌های واسطه‌ای هویت آدرس‌های IP را قبل از رسیدن به مقصد نهایی برای حفظ حریم خصوصی فراهم کند. بنابراین راس  با توسعه یکی از اولین و بزرگترین پلتفرم‌هایی که از ارز‌های دیجیتال به ویژه بیت کوین به عنوان ارز اصلی برای تراکنش‌ها استفاده می‌کرد، شناخته می‌شد.

ارز‌های دیجیتال

بنیانگذار سایت راس ، این سایت را از کالیفرنیا با نام مستعار «دزدان دریایی وحشتناک» به مدت  ۴ سال اداره می‌کرد و پیش از بسته شدن جاده ابریشم سود سایت را به بیش از ۲۸ میلیون دلار رساند.

موسس سایت راه ابریشم چگونه دستگیر شد؟

وب تاریک، در مدت زمان بسیار کوتاهی به شهرت رسید و تا سال ۲۰۱۱ پلتفرمی یکپارچه بود که از طریق آن کاربران می‌توانستند کالا‌ها و خدمات قانونی و غیرقانونی را خریداری کرده یا  بفروشند. راس اولبریکت یک متخصص فناوری بود و دقیقاً می‌دانست چگونه هویت خود را پنهان کند و هر کاری را که لازم است انجام دهد تا در عصر اینترنت حداکثر حریم خصوصی را فراهم کند، اما آنچه که منجر به زندان رفتن او شد اقدامی بود که خودش ساخته بود.

یک محقق IRS که با اداره مبارزه با مواد مخدر در پرونده جاده ابریشم کار می‌کرد، با مشاهده کردن نیاز اولبریکت، با نام کاربری "altoid"  پستی  را برای رفع نیاز او به سایت تاریک ارسال کرد و پس از مشاهده کردن پست، توسط راس  توانست او را شناسایی و دستگیر کند. مامور ویژه سابق اف بی آی گفت: "جاده ابریشم یک پلتفرم آمازون بود که  برای قاتلان و شیادان  خدمات ارائه می‌کرد."

راس اولبریکت در ۶ نوامبر ۲۰۱۴ دستگیر و در دادگاه فدرال آمریکا  به اتهاماتی مانند ایجاد وب سایت، هک الکترونیکی، پولشویی و تبانی برای قاچاق مواد مخدر دو بار به حبس ابد محکوم شد. گفتنی است که در نوامبر ۲۰۲۰ دولت آمریکا بیش از یک میلیارد دلار بیت کوین مرتبط با جاده ابریشم را مصادره کرد.

هک الکترونیکی

راس اولبریکت در ژانویه ۲۰۱۶ از محکومیت خود به دلیل شواهدی که  تخلف ماموران DEA در تحقیقات جاده ابریشم را پنهان کرده بودند درخواست تجدید نظر حکم را کرد.محکومیت راس اولبریکت توسط دادگاهی تایید شد که استدلال راس مبنی بر غیرمنطقی بودن حبس ابد را رد کرد.  روزنامه دیلی بیست در سال ۲۰۲۰ گزارش داد که ترامپ قبل از ترک قدرت در حال بررسی تخفیف مجازات اولبریکت بود که نتوانست کاری از پیش ببرد.

مستند The Deep Web، مستندی است که وقایع پیرامون وب سایت جاده ابریشم، بیت کوین و سیاست تاریک وب، از جمله محاکمه راس اولبریکت را شرح می‌دهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: بیت کوین ، دراک وب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.