مدیر اداره فرش سازمان صمت استان زنجان گفت: آذرماه امسال فرش زنجان در کشور‌های آلمان و عراق به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، جعفری مدیر اداره فرش سازمان صمت استان زنجان گفت: متولی پایانه صادراتی فرش زنجان سازمان توسعه تجارت است و تا به امروز فرش زنجان با نام پایانه صادراتی در نمایشگاه‌ها به نمایش گذاشته شده است.

او با بیان اینکه فرش‌های استان زنجان در نمایشگاه سلیمانیه اربیل عراق با نام پایانه صادراتی زنجان به نمایش گذاشته شد، افزود:  آذرماه امسال نیز نمایشگاهی در خارج از کشور برای نمایش و فروش فرش‌های زنجان برگزار می‌شود و اگر شرایط کرونایی مانع برگزاری نمایشگاه‌ها در خارج از کشور نباشد و حمایت‌های دولتی شکل گیرد  فرش‌های زنجان در نمایشگاهی در کشور آلمان عرضه می‌شود.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان بابیان اینکه آمار فرشبافان را نمی‌توان به صورت دقیق احصاء کرد، ادامه داد: به دلیل پراکندگی این صنف در کل استان زنجان و حضور فرشبافان فصلی نمی‌توان آمار دقیق فرشبافان را احصاء کرد.

جعفری  گفت: در حال حاضر ۳۳ هزار نفر در استان زنجان به صورت مداوم به کار تولید فرش مشغول هستند.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان بابیان اینکه در استان زنجان فرشبافان به ۳ دسته فرشبافان نیمه وقت، فصلی و دائمی تقسیم بندی می‌شوند، ادامه داد: ۲۰ هزار نفر در استان زنجان به صورت فصلی به حرفه فرش بافی مشغول هستند.

او بابیان اینکه حدود ۱۰ سال است که در استان زنجان هیچ صادر کننده فرشی وجود ندارد، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۱ تولید کننده در حوزه تولید فرش‌های صادراتی در زنجان فعالیت دارند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.