رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در ۶ ماه نخست امسال بالغ بر ۱۸۰ میلیون دلار صادرات از استان زنجان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ارزش صادرات استان زنجان در۶ ماه نخست امسال به بیش از ۱۸۰ میلیون دلار رسیده است.

او میزان واردات استان زنجان در ۶ ماه نخست امسال را ۱۷۷ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: اقلام وارداتی شامل ماشین آلات، خطوط تولید و مواد اولیه بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان بابیان اینکه پروانه بهره برداری صادره در این مدت ۵۷ فقره با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۲ هزارو ۷۹۵ میلیارد تومان است، ادامه داد: میزان اشتغال این حجم از سرمایه‌گذاری، ۲ هزارو ۱۱۲ نفر است که در مقایسه با مدت مشابه  پارسال افزایش ۴۴ درصدی در اشتغال و رشد ۲۰۴ درصدی در حجم سرمایه گذاری‌ها را نشان می‌دهد.

فغفوری بابیان اینکه در راستای حل مشکلات واحد‌های تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان، ۱۲۸ مصوبه صادر شده است، گفت: تاکنون ۱۰۲ مصوبه از این تعداد اجرایی شده است.

او به اقدامات انجام شده در راستای گشایش مالی واحد‌های تولیدی دارای مشکل اشاره کرد و افزود: تعداد ۱۲۰ واحد تولیدی، نیازمند تأمین مالی بودند که از طریق طرح رونق تولید استان زنجان، به ارزش هزار و ۱۰۰میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شدند که تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.