شهردار کرمان گفت: راه اندازی سامانه شفافیت در اختیار اعضای شورای شهر کرمان قرارمی گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سعید شَعرباف تبریزی، در نشست علنی شورای اسلامی شهر کرمان که با حضور رییس و سایر اعضای شورا برگزار شد، با اشاره به اینکه اصل اول از اصول هشت‌گانه مدیریت شهری در دوره جدید مبتنی بر شفافیت است، گفت: تمام داده‌های شهرسازی و مالی به‌جز مواردی که به حساب‌های داخلی شهرداری مربوط می‌شود، مدنظر طرح شفاف‌سازی بوده و شفافیت اطلاع‌رسانی آن برای عموم امکان‌پذیر و قانونی است.

او بیان کرد: راه‌اندازی سامانه‌های شهرداری به‌خصوص سامانه شفافیت، هرچند با مقاومت‌هایی در بدنه شهرداری مواجه بوده، اما در دوره جدید به‌دنبال آن هستیم تا همۀ اطلاعات سامانه‌های شهرداری را در اختیار اعضای شورا قرار دهیم.

شهردار کرمان تصریح کرد: در صورتی که برای اطلاعات طبقه‌بندی‌نشده منع قانونی وجود نداشته باشد، فرض بر آن است که انتشار اطلاعات برای آگاهی عمومی امکان‌پذیر بوده و منعی برای انتشار آن وجود ندارد.

شَعرباف  با بیان اینکه در اختیار قرار دادن اطلاعات مدنظر نه فقط برای اعضای شورا، بلکه برای همه مردم امکان‌پذیر است، اظهارداشت : مقاومت برای منع انتشار اطلاعات معنایی ندارد و من بر اجرای اصل اول خود متعهد هستم.

او با اشاره به اینکه فرایند طرح شفاف‌سازی و اجرای آن به‌صورت عادی ممکن است زمان زیادی ببرد، گفت: در این خصوص تیم ویژه‌ای را تشکیل داده‌ایم تا با مشورت کارشناسان حراست و اظهار نظر آن‌ها، روال کار را طی کند.

شهردار کرمان به وجود نگاه سنتی برای حفظ داده‌ها در سیستم‌های اداری اشاره کرد و افزود: در جامعۀ دموکراتیک، حفظ و حراست از داده‌ها مبنای قانونی ندارد و با توجه به اینکه به احتمال زیاد اطلاعات، طبقه‌بندی‌شده نیستند، انتشار آن‌ها طی فرایندی انجام می‌شود.

شَعرباف تبریزی در ادامه، درخصوص مشکلات مشابه در پرونده‌های متعددِ ارجاع‌شده به شهرسازی گفت: فرایند در سامانۀ شهرسازی و معماری به‌درستی طی می‌شود، اما گاهی اوقات در زیرساخت‌ها محدودیت‌هایی وجود دارد و به‌دنبال آن مشکلاتی ایجاد می‌کند.

او در مورد کوتاه‌شدن فرایند‌ها در زیرساخت‌ها به‌خصوص سامانه شهرسازی و معماری بیان کرد: کوتاه‌شدن فرایند، کاری درست و لازم است؛ فرایند کار ارباب‌رجوع به‌خصوص در موضوع شهرسازی باید کوتاه شود.

شهردار کرمان افزود: بنابراین، به‌منظور به‌دست آوردن نتیجۀ درست، به‌صورت عملیاتی پرونده‌ای را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم فرایند آن را از ابتدا تا انتها مورد بررسی قرار دهیم.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: شهرداری ، شفافیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار