استاندار کرمان گفت:علاوه بر هوشمندسازی نظارت و دستورالعمل‌های ابلاغی، راهکار‌های ابتکاری برای کنترل بازار در سطح استان و شهرستان‌ها به کار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زینی‌وند استاندار کرمان نهم آبان ماه در دومین جلسه کمیسیون هماهنگی تعزیرات حکومتی استان کرمان در محل سال پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان گفت: مرجع هماهنگ کننده و محوریت نظارت‌ها و برخورد‌ها با تخلفات در بازار با تعزیرات حکومتی است.

او همچنین رسیدگی و حل و فصل پرونده‌های اقتصادی و نظارت بر بازار از حوزه تعزیرات حکومتی را دارای اثرگذاری بیشتر دانست و بر استفاده و بهره‌گیری موثر از کالا‌های مکشوفه و تملیکی در حوزه‌های دیگر تاکید قرار داد و اضافه کرد: این کالا‌ها به نفع کنترل بیشتر بازار باید مورد استفاده قرار گیرند، ضمن اینکه شفاف‌سازی نیز صورت خواهد گرفت.

زینی‌وند با اشاره به تاکید دولت بر تنظیم بازار با توجه به شرایط اقتصادی عنوان کرد: از همه امکانات برای تنظیم بازار باید وارد شد، در مناطق و شهرستان‌هایی که ادارات تعزیرات حکومتی مستقل وجود ندارد با همکاری اصناف و فرمانداری، تیم‌های مشترک و نظارت بر بازار شکل گیرد.

او ادامه داد: علاوه بر هوشمندسازی نظارت و دستورالعمل‌های ابلاغی، راهکار‌های ابتکاری برای کنترل بازار در سطح استان و شهرستان‌ها به کار گرفته شود.

بازار کرمان

 ارسلان میری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان نیز در این جلسه بیان کرد: نظارت ها، بازرسی‌ها و در نتیجه کشفیات و مقابله با تخلفات باید منجر به اقدام موثری در جهت کمک به آحاد جامعه باشد، اما اکنون آمار‌ها بیشتر بر افزایش تعداد پرونده‌های تشکیل یافته است.

او درج نکردن قیمت را دارای فراوان‌ترین تخلف اعلام کرد و گفت:، اما مبلغ مجازات درنظر گرفته شده زیاد نیست. درج قیمت باید توسط کارخانجات و مبادی تولید و تهیه کالا صورت گیرد.

میری ابراز داشت: قیمت تمام شده کالا از درب کارخانه باید مشخص باشد، ما به دنبال مبادی تخلف و برخورد با دانه درشت‌ها و افرادی هستیم که در واردات کالا و بی‌نظمی بازار دخالت دارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان، هدفمند کردن گشت‌های مشترک با مدیریت تعزیرات را لازم و موثر دانست و گفت: مجازات هم از حیث بازدارندگی باید مدنظر باشند.

مهدی حسینی‌نژاد رئیس سازمان صمت شمال استان نیز در این جلسه از اجرای هوشمندسازی نظارت‌ها به زودی خبر داد و گفت: قیمت تولید شده باید روی کالا درج شود تا بر اساس سود ۳ تا ۷ درصدی برای هر کالا قیمت نهایی مشخص شود.

برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان هم از تامین ۶۸ درصد بذر گندم مورد نیاز استان از منطقه جنوب خبر داد و گفت: ۵۹۰۰ تن گندم بذری خریداری شده و با بخش خصوصی هم برای مابقی نیازمان وارد مذاکره شده‌ایم.

مروجی رئیس سازمان صنعت و معدن جنوب استان نیز گفت: بازرسی بازار در جنوب کرمان طی سه ماهه پایانی سال گذشته جزو سه دستگاه برتر بود و امسال نیز در رده یک تا ۱۰ کشور قرار دارد.

او ادامه داد: ۵ هزار واحد از ابتدای سال بازرسی و ۸۱۰ پرونده به ارزش ۲۹ میلیارد ریال تشکیل و ۷۶۹ مورد پرونده شکایت رسیدگی شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار