بصیری در نشست فوق العاده کرونا در شهرستان انار گفت: واکنش سریع، مانع از غافلگیری با پیک ششم کرونا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امروز ۶ آبان ماه ۱۴۰۰ جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای شهرستان‌های انار، سیرجان، و شهربابک به ریاست بصیری، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان و فرمانداران مناطق و جمعی از مسئولان در محل فرمانداری شهرستان انار برگزار شد.

 محمد صادق بصیری دلیل برگزاری این جلسه را پیدایش پیک ششم کرونا دانست و گفت: باید آمادگی لازم برای پیک ششم کرونا بعد از ۲۰ ماه تجربه را داشته باشیم و بتوانیم با واکنش سریع، غافلگیر نشویم.

او  با تاکید بر برگزاری جلسات کرونا افزود:  پیک ششم مانند پیک پنجم نیست که از جنوب شرق وارد شد و به جنوب غرب رسید؛ بلکه در هر جای کشور نشانه‌هایی بروز کرده است و هم مردم و هم مسئولان به یک نوع عادی انگاری رسیده اند که اگر این جلسات را نداشته باشیم، گاهی اوقات جدیت مقابله با کرونا را فراموش می‌کنیم.

شست فوق العاده کرونا در شهرستان انار

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بیان کرد: مراودات اجتماعی و موقعیت جغرافیایی شهرستان‌های انار، شهربایک و سیرجان باعث شده تا آن ها از وضعیت آبی و زرد به نارنجی و قرمز تبدیل شدند و از آنجایی که ۲ شهرستان نیریز و اردکان استان یزد که در وضعیت قرمز قرار دارند و نیز ارتباطی که مردم استان یزد با شهربابک دارند، باعث تغییر وضعیت شهربابک شد. 

او همچنین علت تغییر وضعیت شهرستان سیرجان را ارتباط این شهرستان و مراودات آن با شهرستان استهبان فارس که فعلا در وضعیت قرمز کرونایی قراردارد، دانست و تصریح کرد: تا جایی که در اختیار ما است و می‌توانیم اقدام کنیم، باید وظیفه خود را انجام دهیم تا استان‌ها از وضعیت خود برنگردند و رو به سفیدی پیش روند.

شست فوق العاده کرونا در شهرستان انار

بصیری با بیان اینکه مسئولان پیشنهادات و گزارشات کرونایی را اعلام کنند، گفت: در این شرایط یک سری قوانین کلی داریم که همان محدودیت‌های هوشمند است و باید رعایت شوند و یکسری هم اقتضائات هست  که باید در زمان مقتضی تصمیم گرفته شود؛ اما این مقتضیات باید به تایید ستاد استانی کرونا برسد.

او از مسئولان خواست: پیشنهاد‌های عملیاتی و اجرایی را علاوه بر آنچه محدودیت‌های هوشمند مطرح کرده است، بیان کنند که در روز شنبه در ستاد کرونا به تصویب برسد و اجرا شود. 

حمید شمس الدینی، مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان نیز در این جلسه گفت : آنچه که در سطح کشور در دستور کار است، رعایت دستورالعمل های بهداشتی  و تسریع در روند  واکسیناسیون است.

 علی زهرودی، فرماندار انار نیز در این جلسه گفت:  روزانه ۲۸ هزار تردد از راه‌های شهرستان و  از استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان،  یزد و کرمان به شهرستان انار صورت می گیرد. 

او  در این جلسه خواستار ایجاد زمینه تامین اقلام شهرستان از استان شد و افزود: با توجه به بازدید‌های انجام شده، مدارس و کلاس‌ها نیاز مبرم به تهویه دارند.

سرهنگ  رضا خلیلی نژاد، فرمانده انتظامی شهرستان انار نیز در این جلسه  گفت: به منظور عمل به مصوبات ستاد کرونا از ابتدا تاکنون، ۷ هزار و ۴۹۳ خودرو برگشت داده شده و هزار و ۶۶۶ خودرو نیز اعمال قانون شده اند.

او تاکید کرد: از هفته آینده از ورود افراد بدون کارت واکسن کرونا به شهرستان  انار جلوگیری به عمل خواهد آمد.

شست فوق العاده کرونا در شهرستان انار

در این جلسه همچنین فرمانداران و مسئولان شبکه بهداشت شهرستان های سیرجان و شهربابک، گزارشی از وضعیت شهرستان خود، دلایل افزایش شیوع در موج ششم و پیشنهادات خود برای کنترل این موج را  مطرح کردند.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.