بازگردانی ۵۲ محدوده معدنی راکد به چرخه تولید

۵۲ محدوده و معدن راکد خراسان جنوبی در مسیر فعالسازی قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ایمان طلب معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت  خراسان جنوبی گفت: پس از طی فرایند برگزاری مزایده عمومی محدوده‌های معدنی و معادن راکد خراسان جنوبی از ابتدای امسال ۳۹ محدوده معدنی و ۱۳ معدن راکد در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال به سرمایه گذاران جدید واگذار شدند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در این راستا با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان زمینه اشتغال برای حدود ۱۰۰ نفر فراهم شود.

ایمان طلب ادامه داد: معادن واگذار شده در زمینه مواد معدنی بنتونیت، مرمریت، خاک صنعتی، سنگ لاشه و گچ است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه معدن گفت: معادن ظرفیت‌های بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال دارند که باید بهترین راهکار‌ها را برای استفاده از این ظرفیت‌ها از جمله مزایده عمومی به کار گیریم.

ایمان طلب افزود: واگذاری محدوده‌های اکتشافی و معدنی از طریق ثبت محدوده (درخواست صدور پروانه اکتشاف) در سامانه کاداستر، نقل و انتقال مجوز‌های اکتشافی و معدنی در چارچوب قانون معادن و آئین نامه اجرایی آن و واگذاری محدوده‌های اکتشافی معدن از طریق مزایده عمومی در سامانه ستاد ایران (سامانه تدارکات الکترونیکی دولت) انجام می‌شود.

انتهای پیام /  ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.