واحد‌های اقتصادی در سامانه جامع تجارت نام نویسی کنند

واحد‌های اقتصادی خراسان جنوبی مکلفند اطلاعات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، جرجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: به منظور شفاف سازی نظام تولید و توزیع و همچنین کنترل قیمت‌ها در کشور همه تولید کنندگان و عرضه کنندگان کالا باید اطلاعات مربوط به تولید، توزیع و نگهداری کالا‌های خود را در سامانه‌های جامع تجارت و جامع انبار‌ها ثبت کنند.

او افزود: واحد‌های تولیدی، توزیعی و صنفی با ثبت اطلاعات خود در سامانه جامع تجارت به تنظیم بازار و حمایت از تولید داخلی کمک می کنند.

جرجانی بیان کرد: همه واحد‌های اقتصادی استان شامل واحد‌های تولیدی، صنعتی، معدنی، صنفی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شرکت‌های پخش و کسب و کار‌های مجازی که کالا‌یی را تولید و عرضه می‌کنند مکلفند تا ۱۰ آبان ماه در سامانه جامع تجارت نام نویسی کرده و اطلاعات مربوط به تولید و محل نگهداری کالا‌های خود را ثبت کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: واحد‌های تولیدی و توزیعی که قبلا در سامانه نام نویسی کرده اند هم باید با مراجعه به سامانه مذکور در خصوص ثبت اطلاعات خود و بروز رسانی موجودی انبار‌های خود اقدام کنند.

او اظهار کرد: پس از پایان مهلت مقرر، در صورت عدم انجام این تکلیف قانونی علاوه بر عدم امکان تخصیص مواد اولیه و کالا با متخلفان بر اساس نوع تخلف تحت عنوان عرضه خارج از شبکه، احتکار و قاچاق کالا در چارچوب قوانین تعزیرات حکومتی، نظام صنفی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد قانونی می‌شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.