هیأت اندیشه‌ورز حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) پیرو منویات رهبر معظم انقلاب به‌منظور بهره‌گیری از نظرات متخصصین در حوزه‌های مختلف شکل گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری در نخستین نشست هیأت اندیشه‌ورز حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) گفت: هدف از راه اندازی این هیأت، برنامه‌ریزی و ارائه راه‌کار‌های عملی و واقع‌گرایانه به منظور ارتقای جایگاه حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر به عنوان سومین حرم اهل‌بیت علیهم السلام در ایران اسلامی و یک قطب فرهنگی-مذهبی و انقلابی در کشور است.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت: برای دستیابی به این مهم لازم است علاوه بر شکل‌گیری یک ساختار مطلوب، نقشه راه و یک سند چشم انداز جامع با در نظر گرفتن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های ویژه این بارگاه منور، تدوین شود.

او بیان کرد: حرم مطهر باید به یک مرکز تولید محتوا و دانش دینی تبدیل شود و برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی از نظر کمی و کیفی ارتقا یابد و در سطحی بالا و برای جامعه هدفی گسترده، اجرا شود.

کلانتری، بهره‌گیری از دانش و ظرفیت خدام افتخاری که با اخلاص در راستای تکریم زائران و خدمت به این ضریح پاک نبوی گام برمی‌دارند را از دیگر اولویت‌های این مجموعه دانست.

او در بخش دیگری از سخنانش ابراز امیدواری کرد با همدلی که در ابعاد فرهنگی و سیاسی در استان فارس و کشور شکل گرفته است، موقعیت مناسبی جهت خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زائرین و مجاورین آستان مقدس فراهم شود.

در ادامه این نشست، اعضای هیأت اندیشه‌ورز حرم مطهر پیرامون موضوعات مطروحه، به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار