مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: توسعه ۱۰۰ هکتاری شهرک صنعتی کلات، ایجاد هشت ناحیه صنعتی و توسعه شهرک صنعتی خیام در دستور کار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی بهرامی زاده مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در نشست با اعضای هیات مدیره و مدیران شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی، نواحی جدید در دستور کار این شرکت را شهرک‌های صنعتی بیزه، جغتای، زاوه، گناباد۲، یونسی، اسحاق آباد، سرولایت و گرماب ذکر کرد و گفت: شناسایی و اتمام طرح‌های نیمه تمام در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی است که برای این اقدام باید استفاده از پیمانکاران و مشاوران بومی در دستور کار مدیران شهرک‌ها و نواحی صنعتی قرار گیرد.

او افزود: مدیران شهرک‌ها موظف هستند در ۱۵ روز تمامی طرح‌های نیمه تمام در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کاویان، خیام، فریمان، تربت حیدریه و چناران را اعلام و طی نشست فوق العاده طرح‌های قابل تمدید را در ازای دادن مهلت یک ساله برای اتمام اجرای آن و اخذ تعهد محضری، تعیین تکلیف کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: نشست‌های مربوط به کنترل طرح‌های نیمه تمام نیز باید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با حضور مدیران آن‌ها و دست‌اندرکاران دیگر برگزار و گزارش مربوط به آن تهیه شود.


بیشتر بخوانید


بهرامی زاده راهبرد و سیاست روشن وزیر صنعت، معدن و تجارت را احیای واحد‌های صنعتی راکد و نیمه فعال دانست و بیان کرد: ستاد‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی موظف به پایش شرایط واحد‌های صنعتی هستند و باید واحد‌ها و کارگاه‌های راکد یا طرح‌های نیمه تمام را شناسایی و عارضه یابی کنند.

او تصریح کرد: زیرساخت‌های شهرک صنعتی شماره پنج مشهد نیز تکمیل شده و هم اینک برای هزار هکتار از اراضی این شهرک متقاضی سرمایه گذاری وجود دارد، اما یکی از اشکالات آن وجود معارضان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی تاکید کرد: برخورد قانونی و قاطعانه بخش‌های حقوقی و حراست شرکت با موارد مربوط به تضییع حقوق بیت المال، عمل به تکالیف سازمانی، تنظیم و ارجاع مشکلات شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بخش‌های تخصصی شرکت، مستندسازی موارد و حکمرانی هوشمند از سوی مدیران شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی مورد تاکید ما است.

بهرامی زاده اظهار کرد: کمیته دولت الکترونیک در ستاد سازمان صنایع کوچک تشکیل شده و درصدد ایجاد پنجره واحد تجاری است تا همه فعالیت‌ها در حوزه‌های اداری و تجاری در یک واحد انجام شود که این مهم نخستین گام در مسیر تسهیلگری خواهد بود.

او تسهیلگری در حوزه جواز‌های تاسیس و واگذاری اراضی در شهرک‌های صنعتی را ضروری دانست و افزود: تحلیل گذشته نگر و آینده نگر باید در سیستم واگذاری اراضی و زیرساخت‌ها سرلوحه کار قرار گیرد.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.