مدیرعامل موزه های بنیاد مستضعفان گفت: یک ماشین تاریخی بسیاری از گذشته ایران در آن نهاده است و اساس کار فرهنگی اقدامات ، تکافوری است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  حشمت الله قنبری مدیرعامل موزه های بنیاد مستضعفان در مراسم آیین افتتاح موزه خودروهای تاریخی ایران، گفت: اساس کار فرهنگی اقدامات ، تکافوری و آنچه در حوزه تمدن و سیانت بنیاد مستضعفان است، در سایه هدایت قران کریم معنا پیدا می کند.

او گفت: انقلابی انجام شد و در سایه آن رخدادهایی به وقوع پیوست و امانت هایی در اختیار افرادی مثل من قرار گرفت که آمیخته یک دستاورد است؛ یکی از داشته های بنیاد درفش داریوش است که در معرض دید عموم گرفته است.

این مقام مسئول گفت: وقتی فرمانی صورت می گرفت داریوش این درفش را پای تخت می زد و علامت تنفیذ بود و گردش روزگار آن را به دست ما رساند. در مورد خودروهای تاریخی یک دغدغه همیشه وجود داشت اینکه آنها نشانه های تجمل است و برخی در بیش ذهن می‌گفتند نشان دهنده یک داشته است.

قنبری گفت: مجد و عظمت به این نیست که برای شخصی چیزی بسازند و اسباب تفرج شوند؛ این خودروها کلاسیک هستند اما گفته ایم تاریخی، چرا که نشان دهنده تاریخ است.

این مقام مسئول گفت: در یک ماشین تاریخی بسیاری از تاریخ ایران نهاده است؛ نگاه ما به این خودروها این است که دست مهندس سازنده را ببوسیم، نه اینکه چه شخصی پشت فرمان این خودروها نشسته است؛ کاری به این نداریم صاحب کاخ مرمر چه شخصی بوده، ما نگاه می کنیم که هنر سمیع خاتم است.

مدیرعامل موزه های بنیاد مستضعفان تشریح کرد: رئیس بنیاد مستضعفان هدایت و حمایت کرد تا اکنون شاهد افتتاح این موزه باشیم.

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار