استاندار قم گفت:شناسایی معادنی مانند طلا، مس و آهن در دستور کار مدیریت استان قرار دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، بهرام سرمست ،استاندار قم اظهار کرد:معدن منگنز ونارچ بزرگ‌ترین واحد معدن منگنز در ایران و بلکه خاورمیانه و دارای ظرفیتی بسیار مناسب است که باید به کار گرفته شود.

او سپس به برنامه‌های موجود برای احیای واحد‌های معدنی و استفاده حداکثری از ظرفیت آن‌ها اشاره کرد  و گفت: برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان، برنامه‌هایی در بخش معدن قم در دست اقدام است که از جمله آن می‌توان به طرح توسعه معدن منگنز ونارچ و همچنین فرآوری محصولات آن در دیگر شهرک‌های صنعتی استان اشاره کرد.

استاندار قم با بیان این که ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل زنجیره تولید معدن منگنز ونارچ مصوب شده است، افزود: این تسهیلات در سطح ملی پیگیری می‌شود، به ویژه آن که معدن منگنز می‌تواند پشتیبانی خوبی از صنعت فولاد هم داشته باشد.

سرمست با قدردانی از مدیریت معدن منگنز ونارچ برای توجه به امور فرهنگی، ورزشی، رفاهی و همچنین ایمنی کارگران ادامه داد: خوشبختانه توفیقات خوبی در زمینه ورزش کارگری در بین کارگران این معدن به دست آمده است که از آن جمله می‌توان به قهرمانی تیم تنیس روی میز این واحد معدنی در مسابقات جهانی کارگری اشاره کرد.

او  تاکید کرد:  مسائل رفاهی و ایمنی کارگران معادن قم همچنان باید مورد توجه مسئولان و دست اندرکاران باشد.

استاندار قم گفت: شناسایی معادنی مانند طلا، مس و آهن در دستور کار مدیریت استان قرار دارد تا با تحقق این شناسایی ها  رونق بیشتری در فعالیت معادن استان دیده شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار