مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کرمانشاه با اشاره به نقش محوری زنان در مدیریت سلامت خانواده‌ها در بحران شیوع ویروس کرونا؛ از مادران خواست به منظور حفظ سلامت خانواده، اعضا را به دریافت واکسن کرونا تشویق و ترغیب کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، زهره رستمی مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کرمانشاه گفت : طبق آمار و پژوهش‌های که صورت گرفته زنان ۵۰ درصد بیشتر از مردان برای مدیریت سلامت خانواده مسئولیت پذیر هستند.

او با اشاره به شیوع بحران خطرناک کووید ۱۹ در حدود ۲ سال گذشته، گفت : در این مدت دیدیم زنان در مدیریت سلامت خانواده اعم از رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از بیماری کرونا، مراقبت از اعضای خانواده مبتلا به کرونا، مدیریت استرس خانواده ناشی از مشکلات اقتصادی، اجتماعی بویژه زمان از دست دادن عزیزان، مراقبت از فرزندان در منزل که بخاطر محدودیت‌ها نمی‌توانستند بیرون بروند چه نقش محوری و تاثیر گذاری بر عهده گرفتند و هم اکنون نیز آن را با جدیت ادامه می‌دهند.

رستمی با اشاره به فراهم شدن تمام بستر‌های واکسیناسیون در استان، باز به خانواده‌ها به ویژه زنان تاکید کرد به منظور حمایت از سلامت، افراد خانواده را نسبت به دریافت واکسن کرونا تشویق کنند تا هرچه زودتر از شر این بلا و بحران زیانبار خارج شویم.

برنامه‌های هفته ملی سلامت بانوان در استان کرمانشاه اعلام شد

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کرمانشاه در بخش دیگری برنامه‌های هفته ملی سلامت بانوان در کرمانشاه را اعلام کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس خطرناک کرونا در ۲ سال گذشته برنامه‌های روزنگار این هفته به نقش‌های مختلف مدیریت زنان در بحران کرونا اختصاص یافته است.

رستمی افزود: برنامه هفته ملی سلامت بانوان از روز شنبه ۲۴ مهر با عنوان، زنان و مدیریت اطلاعات درباره کرونا آغاز شد، این روز بخاطر نقش بانوان در مدیریت اخبار و اطلاعات کرونایی در شبکه‌های مجازی و گرفتن اطلاعات از منابع معتبر و اینکه چگونه اطلاعات غلط و نامعتبر را از اطاعات درست و معتبر تشخیص دهند، نامگذاری شد.

او ادامه داد: روز دوم این هفته به نقش زنان در مدیریت سلامت روانی؛ (مدیریت استرس، کنترل خشونت‌های خانگی، تقویت مهارت‌های ارتباطی اعضای خانواده و مدیریت سوگ) همچنین روز سوم را با عنوان نقش زنان در مدیریت زندگی سالم (تغذیه سالم و فعالیت بدنی در منزل) نامگذاری شده است.

این مقام مسئول گفت: سه شنبه (۲۶ مهر) روز زنان و سلامت اجتماعی در بحران ویروس کرونا است که به نقش مدیریتی زنان در ارتباط با مسائل اجتماعی مانند فقر، بیکاری، از دادن سرپرست و آموزش کارآفرینی اشاره دارد.

رستمی ادامه داد: روز پنجم هفته ملی سلامت بانوان به نقش زنان در سلامت باروری در بحران کرونا اختصاص یافته و در این روز در زمینه روابط زناشویی سالم و ایمن، باروری زایمان در بحران کرونا اطلاع رسانی می‌شود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کرمانشاه روز پایانی این هفته را با عنوان زنان و مدیریت سلامت خانواده در بحران کرونا اعلام کرد و گفت: در این روز به نقش حمایت همسران از یکدیگر، فرزندان و جلو گیری و انتقال کرونا به دیگران به ویژه بین اعضای خانواده بحث و تبادل نظر می‌شود و از آنان خواسته می‌شود به منظور تحقق این برنامه‌ها به مراکز تزریق واکسن کرونا مراجعه کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.