استاندار بوشهر عقب‎‌ماندگی‌های استان را در بخش مسکن قابل توجه خواند و مهم‌ترین محور فعالیت‌های استان را از این به بعد، تولید مسکن عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر در نشست شورای تامین مسکن استان بوشهر بیان کرد: استان بوشهر عقب ماندگی‌های قابل توجهی در بخش مسکن دارد که با توجه به سیاست جهش تولید مسکن باید گام‌های موثری در این بخش برداشته شود.

او افزود: اگر موضوع مسکن حل شود بیش از ۶۰ درصد هزینه زندگی افراد جامعه کاهش می‌یابد و شخص می‌تواند با بقیه درآمد گذران زندگی کند برهمین اساس برابر قانون اساسی مشکل مسکن مردم باید حل شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه مسکن موتور محرک اقتصاد در جامعه است، ادامه داد: اگر فقط حوزه مسکن در استان فعال شود به دنبال آن چرخه تولید، فعالیت، کار و تجارت نیز رونق می‌گیرد.

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه ساخت سالانه ۱۳ هزار واحد مسکونی برای قشر‌های مختلف مردم و هزار واحد مسکونی برای محرومان در استان طراحی شده است، عنوان کرد:با توجه به عقب ماندگی‌های موجود در این بخش در گام اول باید برنامه ۲ ساله ساخت مسکن در استان آغاز شود.

او ادامه داد: در این شرایط مهم‌ترین محور فعالیت‌های استان تولید مسکن خواهد بود و از این به بعد یکی از محور‌های کار مدیریت ارشد استان و همه فرمانداران و شهرداران باید تامین مسکن مناسب برای مردم باشد.

استاندار بوشهر همچنین بر ضرورت تهیه نقشه مناسب متناسب با استانداردها، تعریف نمای عمومی و متناسب با شرایط استان تاکید کرد.


بیشتر بخوانید


محمدی‌زاده گفت: اگر استقبال از ساخت مسکن کاهش یافته به این دلیل است که مردم امیدی به ساخت ندارند، زیرا می‌دانند با پرداخت ۴۰ میلیون تومان آورده و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی، خانه ساخته نمی‌شود، اما با توجه به اینکه دولت در تلاش برای افزایش سقف تسهیلات است این امیدواری وجود دارد که استقبال بیشتر شود و با اعلام سقف وام‌های جدید با سیل جمعیت برای ثبت نام و واریز کردن سهم خود مالکان روبه‌رو شویم.

او معتقد است اگر کمک شود به خودمالکین به این معنی که مردم خود ساخت کنند، نیازی به تامین زمین نخواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.