حدود ۴۰۰ فرهنگی که ۱۵ سال پیش از تعاونی مسکن در عسلویه زمین خریده‌اند، هنوز زمین در اختیارشان قرار نگرفته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ۱۵ سال پیش یعنی سال ۱۳۸۵، ۴۰۰ نفر از فرهنگیانی که در عسلویه مشغول به خدمت بودند، از تعاونی مسکن فرهنگیان زمین خریدند تا سرپناهی بسازند.

آنان برای خریدن یک قطعه زمین ۲۴۰ مترمربعی در چاه مبارک از توابع شهرستان عسلویه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کردند، اما هنوز تکلیف زمینشان مشخص نیست.

در طول سال‌هایی که این فرهنگیان چشم انتظار تحویل سند زمین بودند، چاه مبارک از روستا به شهر و بخش تبدیل شد.

در همین سال‌ها هزینه ساخت و ساز هم این قدر بالا رفته که زمین‌داران خیال ساختن خانه از سرشان افتاده است.

برای پیگیری این موضوع با مدیرعامل تعاونی مسکن فرهنگیان بخش عسلویه گفت‌وگو کردیم.

بوهندی کمالی گفت: سال ۱۳۸۵ حدود ۲۰ هکتار زمین برای ایجاد شهرک فرهنگیان تهیه کردیم و قطعه‌های ۲۴۰ مترمربعی با پرداخت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ۴۰۰ فرهنگی فروخته شد.

او افزود: با توجه به اینکه زمین باید جزء طرح هادی قرار می‌گرفت تا بتوان کاربری زمین را تغییر داد و در آن ساخت و ساز کرد، از همان زمان پیگیری‌ها برای این کار آغاز شد و مکاتبات زیادی با مراجع مختلف صورت گرفت.

۱۵ سال انتظار فرهنگیان عسلویه برای دریافت سند زمین/ تعاونی مسکن: مشکل به زودی حل می‌شود

مدیرعامل تعاونی مسکن فرهنگیان عسلویه ادامه داد: پیگیری‌ها بعد از سال‌ها اکنون دارد جواب می‌دهد، چنانکه ۵ تیر امسال استاندار دستور داد مشکل حل شود و در پی آن دفتر فنی استانداری و شهرداری چاه مبارک دست به کار شدند که اکنون کار به مراحل خوبی رسیده است.

کمالی با اشاره به اینکه اکنون زمین مورد نظر در طرح هادی چاه مبارک قرار گرفته است، بیان کرد: زمین شهرک فرهنگیان جانمایی و مقدمات طراحی نقشه آن هم اجرا شده به طوری که می‌توان گفت ۷۰ تا ۸۰ درصد مراحل کار واگذاری صورت گرفته است.

او با تشکر از استاندار، مجموعه استانداری، فرمانداری و آموزش و پرورش که در حال تلاش برای حل مشکل زمین فرهنگیان عسلویه هستند، از آنان خواست این تلاش را تا رسیدن به نتیجه نهایی ادامه دهند.

مدیرعامل تعاونی مسکن فرهنگیان بخش عسلویه امیدوار است که تا پایان امسال زمین‌ها به صاحبانشان واگذار شوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.