عضو شورای‌عالی سازمان نظام پرستاری گفت: کارکنان بهداشت و درمان از مسئولان ارشد وزارت بهداشت توقعاتی در راستای افزایش امکانات رفاهی دارند.

یوسف رحیمی، عضو شورای‌عالی سازمان نظام پرستاری، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف تسهیلاتی را برای کارکنانشان در نظر می‌گیرند همچنین قانون نیز حد و حدودی را مشخص می‌کند که هر ارگان تا چه مبلغی را می‌تواند هزینه کند تا تسهیلات را در اختیار کارکنانش قرار دهد؛ این هزینه‌ها هر سال در قانون بودجه محاسبه می‌شود و به مدیران ارشد هر وزارتخانه ابلاغ می‌شود تا در مورد هزینه کرد امور رفاهی کارکنان تصمیم بگیرند‌.

او افزود: با این وجود، در وزارت بهداشت هیچ خدمات رفاهی به کارکنان وزارت بهداشت به ویژه پرستاران نداریم و این در حالی است که مجموعه شبکه بهداشتی و و درمانی کشور گستردگی زیادی داشته و امکانات زیادی هم  درون خود دارد که باید با مدیریت صحیح از این امکانات در راستای استفاده کارکنان خدمات بهره بگیرند.

رحیمی بیان کرد: در همه استان‌ها اماکنی وجود دارد که وزارت بهداشت در اختیار کارکنان خود قرار دهد تا از آن‌ها استفاده کنند به طور کلی مدیریت نیرو در دنیا به اینگونه است که وقتی کارمندی ۸ ساعت کار کند باید برای هشت ساعت دوم برنامه‌ریزی شود تا توان کارآمدی او را افزایش دهد و از خدماتی در راستای استراحت و تفریح استفاده کند.

عضو شورای‌عالی سازمان نظام پرستاری گفت: در قانون اشاره شده یک درصد از درآمد هر دانشگاه علوم پزشکی به رفاهیات کارکنان پرداخت شود که این مبلغ قابل توجه است و می‌توان از آن استفاده کرد؛ همچنین با مدیریت بهتر می‌توان از داشته‌های وزارت بهداشت استفاده کرد و تسهیلاتی را در اختیار کارکنان قرار داد. این تسهیلات به معنی پرداخت‌های مالی و اعطای وام به آن‌ها نیست بلکه منظور ما این است که اگر به طور مثال یکی از کارکنان تصمیم گرفت که به سفری برود با توجه به اینکه بعضی از این گروه جزو اعضای کم درآمد جامعه به شمار می‌آیند بتوانند با خیال راحت و بدون دغدغه مالی سفری داشته باشند.

او اظهار کرد: این توقعات در سایر وزارتخانه‌های دیگر نیز وجود دارد و برآورده شده است. مثلا در سواحل دریای خزر اماکن رفاهی اقامتی تفریحی برای بانک ها، آموزش و پرورش، نهاد‌های نظامی و ... وجود دارد و جای وزارت بهداشت در بین این نهاد‌ها خالی است. انتظار ما این است که وزارت بهداشت در دولت جدید به این موضوع ورود کند و با در نظر گرفتن امکانات رفاهی در راستای تشویق و تقدیر از افرادی که دو سال است در جبهه کرونا مشغول مبارزه هستند؛ گام بردارد.

رحیمی گفت: مدیریت مدیران ارشد وزارت بهداشت به طور کامل با پزشکان متخصص است و درآمد این گروه طبیعتا جزو درآمد‌های بالا در کشور محسوب می‌شود. این افراد بر مجموعه‌ای مدیریت دارند که بیش از ۴۰۰هزار نفر کارمند دارد. از این تعداد کمتر از پنج درصد شرایط مالی مدیران را دارند.

او افزود: مابقی کارکنان وزارتخانه را پزشکان عمومی، پرستاران، بهیاران، کارکنان علوم آزمایشگاهی، بهورزان و نیرو‌های کادر اداری و خدماتی بیمارستان‌ها تشکیل می‌دهند که درآمد متوسط به پایین دارند و افرادی که مدیران ارشد هستند حتی اگر سمت مهمی در وزارتخانه نداشته باشند باز هم تغییری از نظر مالی در حقوق و مزایایشان ایجاد نمی‌شود.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
با این حقوق های کلان به نسبت معلمان امکانات بیشتر هم می خواین رو برم
آخرین اخبار