مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: در نیمه نخست امسال تردد وسایل نقلیه سنگین باری از پایانه مرزی جلفا نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، علیزاده با بیان اینکه در نیمه نخست امسال میزان تردد کامیون‌های باری از پایانه مرزی نوردوز نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد افزایش یافت گفت: در این مدت ۳۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از پایانه مرزی جلفا و ۴۸ هزار و ۱۶ دستگاه از پایانه مرزی نوردوز تردد کردند.

او ادامه داد: تردد کامیون‌ها از این پایانه‌ها بدون هیچ مشکلی در حال انجام است و در همین مدت میزان واردات و صادرات از پایانه مرزی نوردوز ۴۲۸ هزار و ۶۲ تن و میزان ترانزیت ورودی و خروجی از این پایانه مرزی ۹۸ هزار و ۳۶۰ تن بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: در نیمه نخست امسال میزان واردات و صادرات کالا از پایانه مرزی جلفا نیز ۲۷۵ هزار و ۳۲۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۲۳۶ هزار و ۷۰۰ تن بود.

علیزاده ادامه داد: در این مدت مجموع مسافر ترددکننده از این ۲ پایانه مرزی ۸۱ هزار و ۲۸۱ نفر بود که ۵۹ هزار و ۳۹۴ نفر از مرز نوردوز و ۲۱ هزار و ۸۸۷ نفر از مرز جلفا رفت و آمد کردند.

پایانه مرزی جلفا مرز مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خودمختار نخجوان و پایانه مرزی نوردوز تنها مرز زمینی مشترک ایران و جمهوری ارمنستان است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.