رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: از امروز شنبه تا اواسط هفته رگبار باران و در نواحی مستعد بارش تگرگ استان را فرا می‌گیرد.

امیدفر گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از امروز شنبه تا اواسط هفته گذر امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی موجب افزایش ابر، وزش باد نسبتا شدید، غرش آذرخش و در برخی نواحی بروز مه می‌شود.

وی با بیان اینکه این وضعیت بیشتر نیمه شمالی و شرقی استان را در بر می‌گیرد اظهار کرد: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده این سامانه بارشی از عصر یکشنبه به تدریج از جو استان خارج می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به شدت بارش ها، احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و برخورد آذرخش وجود دارد بر این اساس اتراق نکردن در حریم رودخانه‌ها و مسیل ها، لایروبی و مسیرگشایی مسیل ها، لغو سفر‌های غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی و احتیاط در تردد‌های جاده‌ای ضروری است.

امیدفر با اشاره به احتمال رخداد تندباد‌های لحظه ای، سقوط یا پرتاب اجسام، خسارت به سازه‌های سبک و در برخی نواحی خیزش یا نفوذ گرد و خاک ادامه داد: مردم به محکم کردن سازه‌های سبک اقدام و از پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار