مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش گروه صنعتی ایران ترانسفو گفت:بزرگترین ترانسفورماتور کوره‌ قوس الکتریک کشور در زنجان تعمیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، علی آبادی مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش گروه صنعتی ایران ترانسفو گفت: تعمیر و بازگرداندن بزرگترین ترانسفورماتور کوره‌ قوس الکتریک ایران به چرخه تولید فولاد کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

او افزود: بزرگترین ترانسفورماتور تغذیه کوره قوس الکتریکی کشور با مشخصات ۱۷۰ MVA ۳۳/۱.۱ KV از نوع EAF در مدت کمتر از ۲ ماه به دست مهندسان این گروه صنعتی عیب یابی، تعمیر و به چرخه صنعت فولاد کشور بازگشت.

علی آبادی بابیان اینکه این ترانسفورماتور ساخت یکی ازکشور‌های اروپایی بوده و دارای تجهیزات بسیار پیچیده است،ادامه داد: با توجه به اهمیت تولید و چرخش چرخ‌های صنعت کشور، بازگشت این ترانسفورماتور به چرخه تولید فولاد، اهمیتی بسیار ویژه دارد.

او  گفت: ترانسفورماتور‌های تغذیه کوره قوس الکتریکی به علت دارا بودن سطح جریان بسیار بالا و تنش‌های الکترومکانیکی و حرارتی شدید از اهمیت طراحی و محاسبات ویژه‌ای برخوردار بوده و نیز اصلی‌ترین تجهیز الکتریکی در صنعت فولاد به شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش گروه صنعتی ایران ترانسفو با تأکید بر اینکه در سال‌های اخیر گروه صنعتی ایران ترانسفو گام بلندی در طراحی، تولید و تست انواع ترانسفورماتور‌های حوزه صنعت، بالاخص صنعت فولاد کشور برداشته است، افزود: تعمیر این نوع ترانسفورماتور‌ها علاوه بر جلوگیری از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور، نقش مهمی در تکمیل دانش و تجربه تولید این نوع ترانسفورماتور‌ها دارد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.