مدیر عامل شرکت ایران ترانسفو از تولید راکتور خشک رزینی دیتوند ۳۴۰ کیلو وار برای اولین بار در ایران، توسط گروه صنعتی ایران ترانسفوی زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ظهیری مدیر عامل شرکت ایران ترانسفو گفت: با واردات این راکتور‌ها سالیانه میلیون‌ها دلار ارز از کشور خارج می‌شد.

او افزود: با تولید این راکتور علاوه بر تامین نیاز داخل علاوه بر بومی سازی این محصول امکان صادرات به دیگر کشور‌ها هم فراهم خواهد شد.

ظهیری گفت: این راکتور‌ها در شبکه‌های AC مورد استفاده قرار می‌گیرند تا جریان و ولتاژ اضافه در شبکه‌های انتقال برق قدرت محدود شوند.

مدیرعامل شرکت ایران ترانسفو با بیان اینکه تمامی دانش فنی ساخت این راکتور داخلی است، افزود: مطابق با تمامی استاندارد‌های معتبر جهانی و قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی می‌باشد.

ظهیری ادامه داد: مصرف کننده نهایی این راکتور‌ها شرکت توانیر است که تا به امروز از کشور‌های مختلف وارد می‌شد، اما با طراحی، ساخت و انجام موفقیت آمیز تست نهایی، از این پس نیاز کشور به صورت داخلی تامین می‌شود.

او افزود: تولید این راکتور از جمله مواردی بود که در ارتباط تصویری با مقام معظم رهبری در اردیبهشت امسال، قول تولید و ساخت داخل آن را به معظم له داده بودیم و امروز بسیار خوشحالیم که به عهدمان وفا کردیم و امیدواریم این موفقیت برگ سبزی از سوی سربازان عرصه تولید و اقتصاد مقاومتی در گروه ایران ترانسفو و صنعت برق کشور موجب رضایت وجود مبارک و عزیز رهبری فرزانه باشد.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.