استاندار کرمان گفت: در پنجره جمعیتی از فرصت بی‌نظیر جوانی به خوبی استفاده نکردیم و بعضا به دلیل بیکاری و اشتغال به عنوان سربار نیز دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زینی‌وند استاندار کرمان ۱۱ مهر ماه در جلسه شورای سالمندان استان کرمان گفت: به لحاظ جمعیتی در دهه‌های گذشته با فراز و فرود‌هایی مواجه بودیم و چون بر مبنای برنامه دقیق و سیاست‌گذاری حساب شده که باید منجر به تولید گفتمان باورپذیرتر و دقیق‌تر در جامعه می‌شد، حرکت نکرده‌ایم، هم اکنون در جامعه در بحث جمعیتی به لحاظ دیدگاه‌ها با وضعیت متناقضی مواجه هستیم.

او بیان داشت: این دیدگاه‌ها منجر شد که مقام معظم رهبری دستور تدوین سیاست‌های کلی جمعیت را بدهند که بر فضای گفتمانی جامعه تاثیر گذاشت، اما چون در جامعه با توجه به اظهارنظر‌های متعدد به ویژه در فضای مجازی مواجه هستیم، باورپذیری در حوزه جمعیتی و راهبردی برای آن فراهم نشده است.

استاندار کرمان با بیان اینکه در پنجره جمعیتی فرصت بی‌نظیر جوانی و انرژی جوانی داشتیم که الان سال‌های پایانی آن را طی می‌کنیم، از اثرگذاری مسائل فرهنگی، تغییر سنت‌ها و سبک زندگی و تغییرات در رویکرد‌های صله رحم بر جمعیت گفت و افزود: هم اکنون نامتوازنی در جمعیت خانوار را شاهد هستیم.

زینی‌وند ابراز داشت: از فرصت پنجره جمعیتی نیز استفاده نکردیم و جمعیت جوان بعضا در برخی شهر‌ها نه تنها پویا و با پتانسیل به حساب نمی‌آمد که بعضا به دلیل بیکاری و اشتغال به عنوان سربار نیز دیده می‌شود.

استاندار کرمان گفت: روند کاهش بُعد خانوار همچنان ادامه و این جامعه به دلیل مشکلات اجتماعی، روانی و سبک زندگی نامناسبی که همه به آن گرفتار هستیم، وارد دوره سالمندی می‌شود.

زینی‌وند ابراز داشت: در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها باید حوزه سالمندی مدنظر باشد و دستگاه‌های اجتماعی و پشتیبانی مانند، بهزیستی، دانشگاه‌ها و گروه‌های روانشناسی و شرکت‌های دانش‌بنیان بحث جدی در این حوزه تعریف کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار