دادگاه فدرال کانادا اعلام کرد دولت باید به خانواده‌های بومیان این کشور برای کشتار و تبعیض نژادی خسارت پرداخت کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دادگاه حقوق بشر کانادا که در سال ۲۰۱۶ هم دولت این کشور را به تبعیض نژادی، اعمال زور و کشتار بومیان این کشور متهم کرده بود این بار از دولت خواست به بومیان کانادا به خاطر سیاست‌های ضدحقوق بشری خود غرامت پرداخت کند.

بر این اساس، دولت لیبرال کانادا به نخست وزیری جاستین ترودو که از حکم دادگاه در سال ۲۰۱۹ درخواست تجدیدنظر کرده بود این بار موظف شد برای جبران خسارت در قبال کشتار و اعمال سیاست‌های تبعیض نژادی به هر عضو خسارت دیده از خانواده بومیان این کشور ۴۰ هزار دلار غرامت پرداخت کند. دادگاه اعلام کرد به استثنای برخی موارد، والدین، پدر بزرگ و مادر بزرگ کودکان آسیب دیده هم واجد شرایط دریافت این غرامت خواهند بود.

انتظار می‌رود که این حکم دادگاه فدرال میلیارد‌ها دلار هزینه برای دولت کانادا به همراه داشته باشد. در ماه‌های اخیر در مناطق مختلفی از کانادا بقایای گور‌های دسته جمعی متعددی کشف شده که نشان می‌دهد این کشور سال‌ها بومیان را تحت فشار و شکنجه قرار می‌داده است. به گفته بسیاری از بومیان محلی دولت کانادا کودکان آن‌ها را در اطراف مدارس بومیان در مناطق حاشیه‌ای زنده به گور می‌کردند.

کشف این گور‌های دسته جمعی متعلق به بومیان کانادا واکنش‌های بسیاری را در سطح بین المللی به همراه داشته است. بسیاری دولت ترودو را به نقض آشکار حقوق بشر، تبعیض نژادی و زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی متهم می‌کنند.

دولت کانادا سابقه ای طولانی در نقض حقوق بشر و کشتار بومیان این کشور داشته است. تنها در چند ماه گذشته چندین گور دسته جمعی که صدها کودک خردسال در آنها دفن شده بودند در مدارس شبانه روزی مناطق مختلف کانادا کشف شد. این مدارس شبانه روزی که به صورت اجباری کودکان بومیان را از آنها جدا می کرد در راستای تلاش دولت کانادا برای تغییر هویت و از بین بردن فرهنگ بومیان انجام گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار