مسئول واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف مهاباد گفت: نیمه نخست امسال ۱۲۰ واحد صنفی بدون پروانه کسب در این شهرستان شناسایی و پلمب شده اند.

یوسف شریف زاده مسئول واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: طی ۶ ماهه نخست سال جاری، ۱۵۰ واحد صنفی بدون پروانه کسب در این شهرستان شناسایی شده و در طول همین مدت ۱۲۰ واحد صنفی طی گشت مشترک با اداره نظارت بر اماکن عمومی به علت نبود پروانه کسب پلمب شده اند.

شریف زاده با اشاره به اینکه از سوی واحد بازرسی برای واحد‌های بدون پروانه کسب ضمن ارسال دعوت نامه از اتحادیه‌های مربوطه، راهنمایی‌های لازم هم در این زمینه ارائه شده است، افزود: برای این واحد‌ها در مرحله اول جهت دریافت پروانه کسب اخطاریه صادر شده است که در صورت همکاری نکردن طبق قانون نسبت به پلمب واحد‌های متخلف اقدام خواهد شد.

این مقام مسئول اذعان کرد: از جمله وظایف اتحادیه‌ها شناسایی واحد‌های بدون پروانه است، چون فعالیت واحد‌های صنفی بدون پروانه یکنوع تضییع حقوق واحد‌های پروانه دار به شمار می‌رود.

شریف زاده تاکید کرد: وجود واحد‌های صنفی فاقد پروانه کسب، جایگاه، اعتبار و اعتماد جامعه اصناف را خدشه‌دار می‌کند و پیگیری تخلفات آن‌ها از سوی مردم را نیز با مشکل مواجه می‌کند.

وی تصریح کرد: با تسهیل شرایط صدور پروانه کسب واحد‌های صنفی می‌توان گام جدی در این خصوص برداشت و از تخلفات و بی قانونی‌ها جلوگیری کرد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.