خدرلو گفت: با توجه به اینکه مسکن بخش عمده‌ای از هزینه خانوار را تشکیل می‌دهد افزایش سرسام آور اجاره بها باید کنترل و مدیریت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، عارف خدرلو فرماندار ویژه مهاباد اظهار داشت: هیچ دلیلی برای چند برابر شدن اجاره بها در این شهرستان وجود ندارد و در این خصوص اتاق اصناف، اتحادیه مشاوران املاک و اداره صنعت معدن باید موضوع را مورد رسیدگی قرار دهند.

او افزود: گا‌ها مشاهده شده است اجاره بهای یک واحد مسکونی از ۷۰۰ هزار تومان در سال گذشته امسال به سه میلیون تومان و البته با پرداخت پول پیش افزایش یافته است که به هیچ وجه عادلانه نبوده و باید مورد مدیریت قرار گیرد.

خدرلو همچنین با تاکید بر ساماندهی مشاوران املاک در این شهرستان، اضافه کرد: متاسفانه مشاوران املاک که شماری از آن‌ها فاقد پروانه کسب نیز هستند بجای ایفا کردن نقش کارشناس به عنوان یک دلال در این حوزه فعالیت می‌کنند.

فرماندار مهاباد ادامه داد: متاسفانه هم اکنون بیشترین مشکلاتی که در این حوزه در مهاباد وجود دارد خرید و فروش اراضی حاشیه شهر به ویژه توسط این مشاوران املاک است که در برخی موارد یک قطعه زمین را به چندین نفر فروخته اند که این امر نیاز به ساماندهی داشته و از فعالیت مشاورانی که فاقد پروانه کسب هستند باید جلوگیری شود.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.