جهین گفت: واحد‌های صنفی بدون مجوز باید نسبت به دریافت پروانه کسب اقدام کنند، در غیر اینصورت از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری خواهد شد.

محمد جهین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: مطابق قانون تمامی واحد‌های صنفی، تولیدی، توزیعی و خدماتی باید برای فعالیت صنفی خود از اتحادیه‌های زیربط مجوز و پروانه کسب اخذ کنند، در غیر اینصورت از فعالیت واحد‌های فاقد پروانه کسب در مهلت مقرر جلوگیری می‌شود.

جهین افزود: اتحادیه های صنفی موظف به شناسایی و ساماندهی اصناف زیر مجموعه و هم رسته خود هستند و باید با شناسایی واحد‌های صنفی بدون پروانه، این واحد‌ها را ملزم به اخذ پروانه کسب و یا در غیر اینصورت از فعالیت آن‌ها جلوگیری کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: اتحادیه‌ها باید تا پایان شهریور سال جاری اطلاعات پروانه‌های کسب صادر شده قدیمی را در سایت ایرانیان اصناف بارگذاری کنند تا در صورت نیاز از این اطلاعات بهره برداری شود.

رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت مهاباد خاطرنشان کرد: نحوه عملکرد و رفتار اتحادیه‌های شهرستان توسط اعضای کمیسیون نظارت استان مورد بازرسی و بررسی قرار می‌گیرد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی اعضای اتحادیه با افراد خاطی مطابق قانون و به شدت برخورد خواهد شد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.