رئیس آموزش و پرورش قصرشیرین گفت : چهار هزار و ۱۲۷ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در ۵۲ مدرسه شهری، روستایی و عشایری از امروز در این شهرستان مرزی سال تحصیلی جدید را با به صدا درآمدن زنگ مهر آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، احمد خدرویسی رئیس آموزش و پرورش قصرشیرین گفت : ما در هر شرایطی تابع تصمیم ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس به صورت حضوری، نیمه حضوری و مجازی هستیم.

او گفت : طبق بازدیدی که از مدارس روستایی انجام شده کلاس‌های درس این مدارس شرایط لازم برای بازگشایی حضوری را دارند و از امروز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش قصرشیرین افزود: در مدارس شهری دروس کارگاهی به صورت حضوری برگزار می‌شود و امید داریم که با واکسیناسیون دانش آموزان و معلمان و بر اساس شرایط با نظر مدیران و اولیا از هفته سوم آبان ماه شاهد برگزاری کلاس‌های درس به صورت حضوری باشیم.

خدرویسی ادامه داد: بدون تردید یادگیری دانش آموزان در کلاس‌های درس به صورت حضوری به خصوص در پایه اول ابتدایی شیوه حضوری متفاوت از سایر شیوه‌های یادگیری است و بهتر است.

او گفت: بازگشایی حضوری کلاس‌های درس منوط به همکاری و تعامل والدین با مدارس و معلمان است و بطور یقین حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس باعث یادگیری و مهارت بیشتر دانش آموزان می‌شود.

گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جوانرود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید گفت: امسال ۱۷ هزار دانش آموز در پایه‌های مختلف تحصیلی در ۱۵۰ مدرسه این شهرستان تحصیل خواهند کرد.

کیومرث میرزایی افزود: مدارس روستایی و عشایر و مدارس سطح شهر با کمتر از ۱۰ دانش آموز به شرط واکسینه شدن والدین و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به صورت تدریجی تا آبان ماه بازگشایی می‌شوند.

او با بیان اینکه شروع سال تحصیلی به صورت حضوری دارای مزایای زیادی نسبت به آموزس مجازی است، گفت: آموزش مجازی نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای کلاس‌های جضوری باشد.

میرزای با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خطاب قرار دادن معلمان که فرمودند "معلمان افسران سپاه پیشرفت کشورند افزود: بیانات معظم له قوت قلبی برای همه فرهنگیان است.

حضور دانش آموزان در مدارس روانسر

مدیر آموزش و پرورش شهرستان روانسر گفت: بر اساس شیوه نامه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و با تصمیم شورای مدارس و رعایت دستوالعمل های بهداشتی، دانش‌آموزان ۱۲۰ مدرسه روستایی روانسر که جمعیت دانش آموزی آن‌ها پایین است به صورت حضوری، سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

کامران حسین زاده افزود: با همکاری مجموعه بهداشت و درمان نظارت سخت گیرانه‌ای بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس شهرستان داریم.

او با بیان اینکه تلاش داریم دغدغه‌ها و نگرانی‌ها اولیا و دانش آموزان را در زمینه پیشگیری از بیماری کرونا به کمترین حد ممکن برسانیم ادامه داد: از مجموع ۸۱۴ نفر نیروی آوزش و پرورش شهرستا نروانسر تاکنون ۶۹۰ نفر واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

مدیر آموزش و پرورش روانسر گفت: در کنار آموزش‌های رسمی، آموزش‌های مکمل نیز از جمله شبکه شاد برای مقوله آموزش در نظر گرفته شده و این بستر یکی از ابزار‌های اصلی آموزش در سال جاری است.

حکمت اساسی در خلقت بشر، علم و عرفان است

امام جمعه روانسر گفت: بر اساس آیات قرآنی حکمت اساسی در خلقت بشر، علم و عرفان است.

ماموستا مُلا «محمد محمدی» افزود: با وجود توطئه‌ها و کارشکنی‌های دشمنان، جمهوری اسلامی روز به روز در حال رشد است و بخشی از این پیشرفت و تعالی مدیون مجاهدت علمی فرزندان این مرز و بوم است.

او گفت: معلمان شهرستان روانسر توانمند، دلسوز و مخلص هستند و در پرورش نسلی افتخار آفرین وظایف بسیار سنگینی دارند.

امام جمعه روانسر بر مدرسه سازی و جلب مشارک‌های خیرین، جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در مدارس تاکید کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.