۶۰ مدرسه و مرکز اختلال یادگیری کرمانشاه آماده پذیرش دانش‌آموزان است

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه گفت: ۴۰ مدرسه استثنایی و ۲۰ مرکز اختلال یادگیری در استان کرمانشاه وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی محمدبیگی رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه گفت: مراکز اختلال یادگیری برای دانش آموزانی است که در مدارس عادی در آموزش درس ریاضی، خواندن و املا اخلال یادگیری دارند.

او افزود: در تمام شهرستان‌ها استان مراکز اختلال یادگیری فعال است و حدود هزار ۶۰۰ دانش آموز در مدارس استثنایی استان که دچار مشکل یادگیری، معلول ذهنی، مشکل هوش، کم توانی، حرکتی، جسمی، اوتیسم و دیگر موراد در این مراکز تحصیل می‌کنند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه اظهار کرد: یک هزار و ۹۰۰ دانش آموز استثنایی نیز در مدارس تلفیقی تحصیل می‌کنند، این دانش آموزان که معمولا در روستا‌ها و مناطق محروم ساکن هستند برای آمدن به مدارس استثنایی دچار مشکل رفت و آمد بوده به همین خاطر در مدارس عادی و در کنار دانش آموزان درس می‌خوانند و معلم رابط که مهارت آموزشی ویژه آنان را فرا گرفته به آن‌ها درس می‌دهد.

او با اعلام اینکه مدارس استثنایی استان تا آبان ماه به صورت غیر حضوری بازگشایی می‌شود، یادآور شد: مدرسه‌های استثنایی نیز مانند مدارس عادی طبق برنامه ریزی‌های انجام شده بعد از آبان ماه به تدریج و به صورت ترکیبی و سپس حضوری بازگشایی خواهد شد.

محمدبیگی تاکید کرد: آموزش غیر حضوری برای دانش آموزان مدارس استثنایی به خاطر شرایطی که دارند بسیار سخت‌تر و مشکل‌تر از دانش آموزان عادی است، زیرا یادگیری آن‌ها در زمان حضوری هم مشکل است لذا باید تلاش کنیم هرچه زودتر کلاس‌های حضوری برای آنان برقرار شود.

او با بیان اینکه سلامت دانش آموزان از هرچیز دیگری واجب‌تر است، گفت: برای بازگشایی مدارس استثنایی تابع تصمیمات وزارت آموزش و پرورش و ستاد مقابله با کرونا هستیم.

محمدبیگی همچنین با ابراز خوشحالی از برداشته شدن محدودیت‌های سنی تزریق واکسن کرونا در استان افزود: باید تمام تلاش خود را در راستای تشویق دانش آموزان و همچنین والدین آن‌ها برای دریافت واکسن به خرج دهیم تا بتوانیم کلاس‌های این مدارس را زودتر حضوری دایر کنیم و بچه‌ها از تحصیل باز نمانند.

او اظهار داشت: تاکنون بیش از ۹۳ درصد از معلمان و کارکنان مدارس استثنایی استان کرمانشاه واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه با بیان اینکه همچنان پایگاه سنجش سلامت دانش آموزان کلاس اول و پیش دبستانی فعال است، گفت: در استان ۳۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز پایه اول برای سنجش سلامت نوبت گیری کردند که تاکنون ۳۱ هزار و ۷۰۰ نفر آن‌ها سنجش سلامت شدند.

محمدبیگی همچنین از سنجش سلامت حدود ۱۵ هزار و ۷۰۰ نو آموز پیش دبستانی خبر داد و از خانواده‌های کلاس اولی که هنوز نوبت سنجش سلامت نگرفته اند خواست هرچه زودتر در مدارس نوبت بگیرند و به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند.

او تاکید کرد: سنجش سلامت برای نو آموزان و بچه‌های کلاس اول برای ورود به داوران تحصیل بسیار مهم و با اهمیت است، زیرا طبق آماری که از بچه‌هایی که تاکنون سنجش سلامت گرفته شده، حدود ۹ درصد دچار اختلال یادگیری، کم شنوایی، نابینایی، کم هوشی، کم توانی، مشکل حرکت‌های جسمی و ذهنی بوده اند لذا مهم است و هرچه زودتر بفهمیم که آیا فرزند ما دچار مشکل برای یادگیری هست؟ یا نه؟ اگر زودتر متوجه شویم می‌توانیم زودتر، سریعتر و بهتر به آن‌ها را درمان کنیم.

محمدبیگی گفت: ۲۳ پایگاه ثابت، ۱۳ پایگاه سیار و یک پایگاه تخصصی کار سنجش سلامت نوآموزان را در استان انجام دادند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار