سردار زهرایی در سفر به اراک گفت: تا پایان سال ۴ مرحله دیگر نهضت کمک مؤمنانه اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در حاشیه رزمایش کمک مومنانه استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نهضت کمک مؤمنانه تا پایان سال در کشور ادامه دارد گفت: تا پایان سال ۴ مرحله دیگر نهضت کمک مؤمنانه اجرا می‌شود.

سردار زهرایی افزود: این ۴ مرحله در مناسبت‌های مختلف از جمله سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، هفته وحدت، هفته بسیج و دهه فجر عرضه خواهد شد.

او اضافه کرد: هدف ما در نهضت کمک مؤمنانه اقشاری هستند که شاید مددجوی کمیته امداد یا بهزیستی نباشند، اما محروم هستند و نیاز به کمک دارند، ولی تاکنون تحت عنوان نیازمند شناسایی نشده اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه به دنبال خدمات تخصصی و بازتعریف خدمات مؤمنانه هستیم بیان کرد: پایگاه‌های مقاومت در سراسر کشور یک‌میلیون و ۶۵۰ هزار نفر از این افراد را شناسایی کردند و با اولویت به این بزرگواران ارائه می‌دهیم و در گام بعدی به سایر نیازمندان کمک می‌رسانیم.

او ادامه داد: خدمات هم تخصصی و نقطه زنی شده یعنی کسی که بسته معیشتی نیاز دارد به او بسته معیشتی و کسی که دارو یا شغل نیاز دارد به او د رزمینه دارو و فرصتی شغلی کمک می‌شود به این معنی که زندانی آزاد شده بسته معیشتی نیاز ندارد بلکه نیاز به شغل دارد.

سردار زهرایی ضمن تشکر از همه مردم و جهادگران بسیجی تصریح کرد: گروه‌های جهادی و جهادگران استان مرکزی پیشران در برخی از فعالیت‌های محرومیت‌زدایی هستند و در ساخت منازل آسیب‌دیده از سیل گروه‌های جهادی استان مرکزی به کمک بسیج سازندگی آمدند و الگوی قابل تکثیر در سراسر کشور شدند.

او اظهار کرد: بسیجیان استان مرکزی با دست خالی، اما با همت بلند کار‌های بزرگی کردند که نمونه آن ساخت و مرمت منازل آسیب‌دیده از سیل و حضور در مناطق حادثه‌خیز بوده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در پنجمین مرحله نهضت کمک مومنانه در استان‌ها برنامه‌های بسته‌های معیشتی و بهداشتی و درمانی لوازم‌التحریر، کیف و کفش، تبلت، جهیزیه، آزادسازی زندانیان، ایجاد فرصت شغلی برای کسانی که به دلیل ویروس منحوس کرونا دچار آسیب شدند و یا مرمت منازل آسیب‌دیده در حوادث مختلف و بی‌بضاعت‌ها در دستور کار قرار گرفت.
او افزود: در هفته دفاع مقدس به تناسب زمانی که داشتیم بین سپاه‌های استانی تقسیم کار شده که الحمدالله به‌تناوب بسیار خوب و حماسه‌آفرین بخشی از زحمات و تلاش‌های جهادگران بسیجیان و به‌ویژه خیرین دریادل را تحت عنوان نهضت کمک مؤمنانه رسانه‌ای می‌کنند.

سردار زهرایی اضافه کرد: تشکری کنم از کسانی که زحمت کشیدند، از مجریان کار از جمله اقشار ۲۲ گانه بسیج و به‌ویژه گروه‌های جهادی که زحمت کشیدند و خیرین و مردم که هیچ‌گاه نه‌تن‌ها کمک‌هایشان قطع نشده و کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش هم پیدا کرده است.

او بیان کرد: انسجام گروه‌های جهادی در استان مرکزی یکی از دیگر از کار‌های خوبی است که نهادینه شده است و در گام دوم انقلاب گروه‌های جهادی موتور محرک و پیشران و بسیج کننده مردم برای فتح خرمشهر‌های پیش رو است که به فضل الهی استان مرکزی پیشتاز آن خواهد بود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.