بختکی بااشاره به اینکه فروشگاه‌های عرضه سموم کشاورزی به صورت مستمر رصد می‌شوند، گفت:با عرضه کنندگان سموم غیرمجاز برخورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، بختکی مدیر حفط نباتات جهادکشاورزی استان زنجان بااشاره به اینکه فروشگاه‌های عرضه سموم کشاورزی به صورت مستمر رصد می‌شوند، گفت: با عرضه کنندگان سموم غیرمجاز برخورد می‌شود.

او با بیان اینکه فروشگاه‌های فروش سموم کشاورزی موظفند که سموم مجاز در اختیار مردم قرار دهند و نحوه مصرف آن را نیز به کشاورزان بیاموزند، افزود: با فروشگاه‌هایی که سموم تقبلی در اختیار کشاورزان قرار دهند برخورد می‌شود.

بختکی در ادامه بااشاره به اینکه کودشیمیایی و سموم مورد نیاز کشاورزان تأمین شده است، گفت: مشکلی در تأمین کودشیمیایی مورد نیاز کشاورزان برای کشت پائیزه وجود ندارد.

او با بیان اینکه کشاورزان در استان زنجان نحوه و میزان استفاده از سموم کشاورزی را رعایت نمی‌کنند، افزود: جهادکشاورزی در خصوص آزمایش میزان سموم باقی مانده در محصولات وظیفه‌ای ندارد.

مدیرحفظ نباتات جهادکشاورزی استان زنجان گفت: به منظور تأمین امنیت غذایی مردم و جلوگیری از توزیع سموم قاچاق و تقلبی توسط فروشگاه‌های غیرمجاز، کمیته ساماندهی سموم در استان زنجان تشکیل و با متخلفین این حوزه قاطعانه برخورد می‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.