بنابر اعلام پایگاه آکسیوس، آمریکا و رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته جلسه مخفیانه‌ای درباره طرح جایگزین برجام برگزار کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه آکسیوس امروز (چهارشنبه) از برگزاری جلسه محرمانه‌ای میان مقامات آمریکا  و رژیم صهیونیستی درباره برجام طی روزهای گذشته خبر داد.

طبق اعلام آکسیوس، این جلسه به صورت کنفرانس ویدئویی به ریاست «جک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید و «ایال هولاتا» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به منظور گفتگو درباره طرح جایگزین آمریکا در صورت عدم بازگشت ایران به مذاکرات برجام برگزار شده است.

یک مقام ارشد صهیونیست در مصاحبه با آکسیوس گفته است که آمریکا قصد وضع تحریم‌های جدیدی علیه ایران در صورت عدم از سرگیری مذاکرات وین درباره برجام دارد.

پیش از این نیز پایگاه خبری آکسیوس گزارش داده بود که نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار خود با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید اعلام کرده است که اگرچه با بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای ایران مخالف است، اما همچون بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی آشکارا با آن مقابله نخواهد کرد.

اینگونه اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی در حالی صورت می‌گیرد که علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش ذیل توافق برجام، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

دولت «جو بایدن» ادعا می‌کند که قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، آمریکا را به توافق هسته‌ای بازگرداند اما تاکنون از اجرای تعهداتش در این خصوص خودداری کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۰۸:۵۹ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
والا اگه اشتیاقی برای برگشت به برجام نشون ندیم اونها بیشتر پیگیر میشن و نتیجه بهتری میگیریم ! قبلا هی التماس و.... ولی مواجه شد و نتیجش شد هزار شرط و شروط برای بازگشت برجام (ازموشکی بگیر تا ...) ولی الان که کمتر اشتیاق نشون میدیم اونها هم شرط هاشونا دارن کم کم برمیدارن و هم هی واسطه میفرستن که برگردیم به برجام !(هرچند فقط میخوان وقت کشی کنند ) و اینکه میگن فرصت خوبیه و دائمی نیست و همیشگی و ایرا اشتیاقی نداره برگرده و... حرف مفت میزنن !! اگه هی نریم بنشینیم پای مذاکره و کل کشور و زندگی مردم را به برجام گره نزنیم ، والا هم خودمون میدونیم تکلیفمون چیه هم اونها میبینند فایده ای دیگه نداره این قایم موشک بازیشون ، پا پیش میگذارن و تکلیف یکسره میشه ! و همین میشه یعنی عکسش ، که قبلا ما مشتاق بودیم حالا اونها ...! و خودشونم دارن میگن ایران اششتیاقی نداره و..! فقط سیاستمدارامون باید درست عمل کنند نه عین قبل که اینهمه هزینه رو دست کشور و از سفره مردم زده شد وهیچی عایدمون نشد فقط و فقط یک طرفه ما ریز به ریز برجام رو عمل کردیم ولی طرفهای ما دریغ از یک قدم !! ولی نمیدونم چرا هنوزم بعضی عبرت نمیگیرن خیلی عجیبه!
آخرین اخبار