رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت:در صورتی که شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شود نیازی به تزریق واکسن آنفلوآنزا نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سیدجلال‌الدین بطحائی رئیس گروه بیماری‌های واگیردانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: هیچ نوع واکسن آنفلوآنزا در بخش دولتی به دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نرسیده است وممکن است بخش‌های خصوصی واکسن آنفلوآنزا را وارد کنند.

او تاکید کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته شیوع آنفلوآنزا را نداشتیم و شهروندان به علت همه‌گیری کرونا شیوه نامه‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کردند در سال گذشته با بیماری آنفلوآنزا مواجه نشدیم بنابرین اگر این روند ادامه داشته باشد، نیازی به واکسن آنفلوآنزا نیست.

بطحائی با بیان اینکه زمان تزریق واکسن آنفلوانزا از اواسط شهریورماه شروع می‌شود و تا  مهر ماه ادامه دارد، گفت: در مورد ورود و توزیع این واکسن در بخش دولتی کمیته کشوری تصمیم گیری می‌کند که تاکنون هیچ اطلاعیه‌ای در این زمینه دریافت نشده است.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دار دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: در سال گذشته نیز هیچ نوع واکسن آنفلوآنزایی در بخش دولتی نداشتیم و با توجه به همه گیری کرونا و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی آنفلوآنزا فروکش کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.