مدیر کل دامپزشکی استان همدان گفت: با اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی، استان همدان از استان‌های پاک از نظر بیماری آنفلوانزای پرندگان است.

 

محمد رضا رسولی مدیر کل دامپزشکی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: با اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی استان همدان از استان های پاک از نظر بیماری آنفلوانزا پرندگان است.

او در ادامه گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۱ هزار بازرسی در روستاها انجام شده است که در این روستاها هیچگونه  بیماری آنفلوانزا پرندگان مشاهده نشده است.

رسولی با اشاره به اینکه هر هفته بازرسی از تالاب ها و مرغداری ها هم انجام می شود افزود: بیش از ۴۰۰ مرغداری در استان همدان وجود دارد که آزمایش و نمونه گیری از سوی تیم بازرسی دامپزشکی استان همدان انجام شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان همدان یادآور شد: در این بازرسی ها هزار و ۹۵۸ آزمایش از مرغداری ها گرفته شده است که خوشبختانه عاری از بیماری آنفلوانزای پرندگان بودند.

رسولی با اشاره به اینکه احتمال انتقال بیماری در افرادی که پرنده در خانه نگهداری می کنند وجود دارد گفت: آنفلوانزا پرندگان به علت تماس یا عفونت پرندگان آلوده ،ترشحات بینی، ترشحات دهان و چشم به انسان منتقل می شود .

او تصریح کرد: علائم آنفلوانزای پرندگان در انسان تب بالای ۳۸ درجه، سرفه های خشک، عفونت چشم، دردهای مفاصل، تهوع و عدم تعادل است که بیمار در صورت مشاهده این علائم  باید به نزدیک ترین مراکز درمانی  مراجعه کند و تحت درمان قرار بگیرد.

مدیر کل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه در فصول سرد سال و مهاجرت پرندگان احتمال شیوع بیماری آنفلوانزا وجود دارد گفت : مصرف نکردن گوشت و تخم مرغ نیم پز از راه های پیشگیری انتقال این بیماری است و پخت مرغ تا دمای حداقل ۱۶۵ باید برسد .

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.