مدیر جهاد کشاورزی رابر گفت: سطح زیرکشت مزارع زعفران در این شهرستان ۵۰ هکتار است که طی امسال ۸ هکتار افزایش سطح زیر کشت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ایمان کریم قاسمی، مدیر جهاد کشاورزی رابر با بیان اینکه محصول زعفران این شهرستان دارای کیفیت بسیار مطلوب، عطر، بو و رنگ خاص است، گفت: محصول تولید شده، در شهرستان و استان مصرف شده و حتی به سایر استان‌ها نیز ارسال می‌شود.

او با بیان اینکه از مشکلات کشت این گیاه در شهرستان، نبود وسایل مکانیزه کشت و فرآوری و نبودکارگاه وکارخانه فرآوری و بسته بندی برای سرگل زعفران و سایر محصولات جانبی تولید شده است، بیان داشت: کشت در دو زمان از سال از اواخر اردیبهشت تا اواخر خرداد و یا از اواسط شهریور تا اواسط مهر انجام می‌شود و با توجه به تراکم کاشت ۶ تا ۸ سال قابل بهره برداری است.

کریم قاسمی تصریح کرد: از مزایای این محصول مصرف آب کم، درآمدزایی بیشتر با توجه به محصولات گندم و جو، اشتغالزایی خصوصا برای بانوان در فصل برداشت و پاک کردن گل است وکشاورزان استقبال نسبتا خوبی ازاین محصول داشته اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر اظهار داشت: درصورت احداث کارخانجات صنایع تبدیلی، بازشدن زمینه صادرات محصولات طبیعی وسالم و زمینه مناسب برای فروش با کمک کشاورزان در بازار‌های مستقیم بدون دخالت دلالان، کشت این محصول توسعه بیشتری می‌یابد.

او افزود: انجام آموزش‌های ترویجی گروهی و انفرادی در سطوح بزرگ وکوچک، ایجاد سایت الگویی کشت زعفران و ایجاد شرکت تعاونی تولید گیاهان دارویی و زعفران از اقدامات ترویجی موثر در بهبود کشت این محصول در شهرستان رابر بوده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.