مراسم آغاز سال تحصیلی جدید جامعه المصطفی برگزار می شود

معاون آموزش جامعه المصطفی جزئیات مراسم آغاز سال تحصیلی جدید این مرکز حوزوی را اعلام کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت الاسلام حمید جزایری،معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه امروز  در نشست خبری آغاز سال تحصیلی جدید جامعه المصطفی عنوان کرد: برنامه‌های آموزشی این مرکز  از شنبه ۲۰ شهریور آغاز شده است ، اما مراسم افتتاحیه به صورت برخط روز پنجشنبه بیست و پنجم شهریورماه در قم و سایر نمایندگی‌ها برگزار می‌شود.

او افزود: شعار امسال سلامت، تحول و تعالی در نظام آموزشی است و وجود امر سلامت در شعار سال نشان می‌دهد که جامعه  المصطفی به این امر توجه ویژه دارد و ستاد ویژه کرونا در این مجموعه فعال  است  و بر همین اساس آموزش‌های المصطفی در عمده مناطق به صورت برخط و آنلاین خواهد بود.

او اضافه کرد: رشته گرایش‌های المصطفی به حدود ۴۵۰ مورد افزایش می‌یابد که در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری  و مناسب طلاب تمامی کشورها و مدرک‌ها مورد تایید نظام آموزش عالی کشور است.

جزایری تاکید کرد: در کنار دوره‌های بلندمدت، دوره‌های آموزشی کوتاه مدت نیز برای علاقه مندان برگزار می‌شود که عمده این دوره‌ها به صورت برخط در جریان است و مخاطبان این دوره‌ها ممکن است بعضا مسلمان نباشند و بر اساس نیاز فرق مختلف جامعه المصطفی به دنبال ترویج معارف اسلامی است.

او با تاکید بر این که جامعه  المصطفی یک مرکز کاملا علمی است، اظهار کرد: المصطفی با ده‌ها مجموعه علمی و فرهنگی داخل و خارج از کشور تفاهم نامه دارد و در مجموعه‌های علمی ممتاز بین المللی حضور فعال دارد.

معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: یکی از خدمات المصطفی آموزش زبان فارسی است و بیش از ۵۰۰ هزار دانش پژوه و خانواده‌های آن‌ها زبان فارسی را آموخته اند و این رقم از نظر دانش آموخته‌های زبان فارسی در هیچ نهاد دیگری وجود ندارد. 

او بیان کرد: در دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت  ۳۰۰ هزار طلبه در جامعه المصطفی تربیت شده است.

جزایری ابراز کرد: آموزش‌های المصطفی دو گونه است، برخی از سوی دانشگاه مجازی به صورت برخط پشتیبانی می‌شود و طبیعتا دانشجویان لزومی ندارد در ایران حضور داشته باشند، اما برخی از دانش پژوهان بعضا به صورت حضوری شرکت می‌کنند.

او تاکید کرد: در قم، تهران، مشهد، اصفهان، آشتیان، قشم، سنندج و گلستان مجموعه‌های فعال داخلی حضور دارند و برای کل مجموعه به طور متوسط هر سال سه هزار نفر خروجی مجموعه جامعه المصطفی هستند.

معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: المصطفی در کشور‌های غنا، اندونزی، افغانستان، بوسنی، انگلستان و دیگر کشور‌ها با سه محور معنویت، عدالت و اخلاق فعالیت می‌کند و با توجه به حضور فرق دیگر اسلامی در کشور‌های دیگر نگاه ما تقریبی  و به طور کلی عمده فعالیت‌های ما علمی است.

مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ جامعة المصطفی به همت اداره کل امور تحصیلی پنجشنبه ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۰ از ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ با شعار «سلامت، تحول و تعالی در نظام آموزشی» برگزار می‌شود.

لینک ورود به مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی به نشانی اینترنتی vc.miu.ac.ir/edu است.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Pakistan
Mujtaba Ziayee
۱۳:۳۸ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
اسلام علیکم و رحمت الله
آخرین اخبار