بیانیه جامعه المصطفی؛

تحریم جامعه المصطفی معنایی جز علم ستیزی ندارد

جامعه المصطفی اعلام کرد:تحریم مرکز علمی جامعه المصطفی که عضو رسمی اتحادیه‌های دانشگاهی بین‌المللی است، معنایی جز علم ستیزی ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، در  بیانیه جامعه المصطفی در پی اقدام دولت آمریکا در تحریم این دانشگاه بین‌المللی آمده است: اقدام اخیر دولت امریکا در اعلام تحریم دانشگاه بین‌المللی المصطفی، یک‌بار دیگر خوی سلطه‌جویی و منش استکباری این دولت را نمایان کرد.

 تحریم یک مرکز علمی که عضو رسمی اتحادیه‌های دانشگاهی بین‌المللی بوده، دانش‌آموختگان آن در دنیا به‌عنوان مروجان عقلانیت و اعتدال شناخته می‌شوند و آثار علمی آن‌ها در مسیر گسترش صلح و دوستی و برادری میان ملت‌ها است، معنایی جز علم ستیزی ندارد.

دولتی که با حمایت از نظام‌های مرتجعی که عامل ترویج افراطی‌گری و خشونت و تروریسم در منطقه ما و در تمام جهان هستند و خود این دولت با نقش‌آفرینی در ایجاد گروه‌های خشونت‌آفرین و تروریست مانند داعش، پرونده قطوری در پیشگاه افکار عمومی مردم جهان دارد، چگونه به خود حق می‌دهد درباره دیگران این‌گونه اظهارنظر و اقدام کند؟

 تاریخ نشان داده است که این‌گونه فرهنگ‌ستیزی‌ها ره به جایی نبرده و دستاوردی برای صاحبانش نداشته است؛ بی‌شک روشنایی معنویت و عقلانیت و عدالت‌خواهی اصحاب علم و تحقیق بر تاریکی نفرت و کینه‌ورزی و زیاده‌خواهی سلطه‌گران غلبه خواهد کرد.

گفتنی است:جامعة المصطفی العالمیه نهادی آموزشی و یکی از ارگان‌های مهم ایران برای اشاعه اسلام شیعه در سایر کشور‌ها است. این ارگان در شهر قم واقع شده و در ۶۰ کشور جهان شعبه‌های خود را دائر کرده‌است. جامعةالمصطفی در کشور‌هایی که جامعه مسلمان دارند نماینده دارد و از طریق این نماینده افراد مناسب برای آموزش اسلام را شناسایی و آن‌ها را برای آموزش طلبگی به قم اعزام می‌کند. این دانشگاه از بین افراد غیر ایرانی در مقطع دکترا دانشجو می‌پذیرد.جامعة المصطفی حدود ۴۰ هزار طلبه خارجی و ۴۰ هزار فارغ‌التحصیل دارد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه همین هفته طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نام «حسن ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن و همچنین دانشگاه بین‌المللی جامعة المصطفی (ص) به فهرست اشخاص و نهاد‌های تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهاد‌های زیرمجموعه این وزارتخانه به‌شمار می‌رود، اضافه شده‌است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار