رییس ستاد جشنواره قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی:

۱۴ هزار نفر در جشنواره بین المللی قرآن و حدیث المصطفی شرکت کردند

حجت الاسلام رفیعی گفت: ۱۴ هزار نفر در مجموع در بیست و ششمین دوره جشنواره بین المللی قرآن و حدیث المصطفی شرکت کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حجت الاسلام محمدحسین رفیعی رییس ستاد جشنواره قرآن و حدیث جامعه المصطفی  گفت: بیست و شمشین دوره این رویداد علمی از اوایل مهرماه امسال با ابلاغ ۱۸ رشته در بخش طلاب و کارکنان المصطفی و ۲۰ رشته در بخش خانواده طلاب آغاز بکار کرد.

رییس ستاد جشنواره قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی عنوان کرد: از مجموع ۱۸ رشته بخش طلاب و کارکنان المصطفی ۸ رشته به صورت شفاهی و ۱۰ رشته در قالب رویداد کتبی برگزار می‌شود.

رفیعی اضافه کرد: با بیان اینکه در مجموع ۱۱ هزار نفر در بخش طلاب و کارکنان و ۳ هزار نفر در بخش خانواده طلاب در این جشنواره شرکت کرده اند، گفت: مرحله نهایی بیست و ششمین دوره این جشنواره روز ۱۹ اسفندماه امسال از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب ترتیب خواهد یافت.

به گفته او، مراسم اختتامیه این جشنواره به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی به صورت محدود ترتیب خواهد یافت و آثار شفاهی بصورت از پیش ضبط شده مورد ارزیابی و داوری نهایی قرار می‌گیرد.

رفیعی افزود: تمام هزینه‌های جشنواره از منابع خیرین و خارج از بودجه‌های عمومی این نهاد علمی تامین شده‌است.

رییس ستاد جشنواره قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی یادآورشد: درجشنواره امسال ۴ رشته جدید دربخش شفاهی شامل مقتل خوانی، دعا خوانی، همخوانی و خطبه خوانی برای اولین بار اضافه شده‌است.

او عنوان کرد: در مرحله اول ۳۰۰ نفر از طریق قرعه کشی برگزیده شده‌اند و در مرحله نهایی نفرات برتر رشته‌های معرفی می‌شوند و در مجموع از ۸۰ نفر برتر تجلیل به عمل می‌آید.

رفیعی گفت: تعداد شرکت کنندگان درجشنواره امسال نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش یافته، اما از نظر کیفی جشنواره تقویت شده است.

رییس ستاد جشنواره قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اهتمام به امر قرآن و حدیث در جامعه المصطفی زیاد است و این نهاد علمی یکی از رسالت مهم خود را بالندگی حرکت‌های قرآنی برای تحقق توان رقابت پذیری طلاب المصطفی در کشور‌های مختلف است.

رفیعی تصریح کرد: ۹ درصد کل طلاب المصطفی حافظ کل قرآن کریم هستند و۳۰۰ نفر قاری برجسته نیز در این نهاد علمی مشغول تحصیل‌ می‌باشند.

او افزود: ۴ هزار پژوهشگر قرآنی به همراه ۲۹ گروه علمی قرآنی و حدیثی در ایران و هشت کشور دیگر از نمونه‌های اهتمام ویژه المصطفی به مساله قرآن و حدیث است.

 رفیعی تصریح کرد: تاکنون ۷۰۰ کتاب در موضوع قرآن و حدیث به زبان‌های مختلف دنیا توسط جامعه المصطفی ترجمه یا تدوین و ۳ هزار پایان نامه کارشناسی و رساله دکتری در موضوع قران و حدیث دفاع شده‌است.

رییس ستاد جشنواره قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی بیان کرد: ۱۲ انجمن علمی مربوط به قرآن و حدیث به همراه ۶ مجله مرتبط به قرآن و عترت در ایران و خارج از کشور توسط این نهاد علمی اداره می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار