حجت الاسلام رفیعی گفت:با دفاع جانانه ای که حضرت زهرا (س) از ولایت و از حضرت علی(ع) نمودند تشیع پابرجا ماند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حجت ‌الاسلام ناصر رفیعی،استاد حوزه علمیه قم  دیشب  به مناسبت ایام فاطمیه طی سخنانی در حرم بانوی کرامت که از بستر فضای مجازی و صحن‌ها پخش شد،گفت: خداوند دختری به نبی خدا عطا نمود به نام فاطمه سلام الله علی‌ها که مهم‌ترین برکت این بانو تشیع در دنیا است و به‌طورقطع می‌توان گفت اگر ایشان نبودند امروز از تشیع اثری نبود.

او در ادامه افزود: با دفاعی که این بانوی بزرگوار از ولایت و از حضرت علی علیه‌السلام نمودند تشیع پابرجا ماند و سقیفه نتوانست نام امیرالمؤمنین را از میان ببرد و امروزه بیش از چند صد میلیون در اقصی نقاط دنیا شیعه وجود دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی تأکید کرد: اگر حضرت زهرا(س)سکوت نموده بودند و بعد از رحلت رسول خدا به دفاع از ولایت نمی‌پرداختند و خطبه ایراد نمی‌کردند فاتحه ولایت و غدیر خوانده‌شده بود.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: برکتی که در نسل این بانوی بزرگوار وجود دارد بسیار زیاد است و باید شاکر این‌همه برکات این بانو باشیم.

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: این بانوی بزرگوار بااین‌همه برکات وجودی عمر کوتاهی داشتند و اگر این عمر طولانی‌تر می‌شد آثار و برکات حضرت نیز برای امت اسلام بیشتر می‌شد.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: باران وقتی می‌بارد مبارک است و فرقی ندارد استفاده‌کننده از باران چه دین و مذهبی داشته باشد به همین خاطر به همراه خود برکت را بر زمین جاری می‌سازد.

رفیعی افزود: باید از خداوند مال و عمر و اولاد بابرکت بخواهیم و برکت به زیاد بودن نیست بلکه به آثار زیاد است و هرجایی برکتش تعریف خاص خود را دارد.

استاد حوزه علمیه قم عنوان  کرد: صدقه و خمس مال و ثروت را زیاد می‌کند اگرچه به‌ظاهر از اموال انسان کم می‌شود و ربا به‌ظاهر اموال انسان را زیاد می‌کند، اما در حقیقت برکت اموال از انسان می‌رود.

او تأکید کرد: طبق آیات قرآن کریم اموال ربا خور و نزول‌خور تماماً از بین خواهد رفت و چیزی از آن نخواهد ماند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی گفت: انسان کاسب باصداقت خود باعث برکت اموال خودش می‌شود و حکومت با عدالت و قلم عالم با اخلاص بابرکت می‌شود.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی افزود: طبق روایت خانه‌ای که در آن شراب باشد و خانه‌ای که در آن قرآن قرائت نشود و در خانه‌ای که آلات موسیقی باشد برکت ندارد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار