همزمان با مراسم گرامیداشت مقام جنگلبان و جنگل داران منابع طبیعی کشور که همزمان به صورت سراسری و ویدئو کنفرانسی برگزار شد ۱۱ نفر از جنگلبانان فعال آذربایجان شرقی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،رحیم مهردادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت:در دنیا یک روز که امسال به علت کرونا با تاخیر برگزار شد به عنوان روز جنگلبان در نهم مرداد گرامی داشته می‌شود.

اوافزود: یازده جنگلبان از این استان نیز به صورت سراسری معرفی شدند که شامل جنگلبان نمونه منابع طبیعی، تشکل‌ها و همیاران طبیعت و ۲ نفر از این تعداد هم در بخش خانواده انتخاب و معرفی شدند.

اوگفت: از این تعداد ۵ جنگلبان از آبش احمد، خاروانا، ورزقان، بستان آباد و خداآفرین بودند و ۲ نفر نیز به عنوان همیار نمونه توسط هیئت داوران که در حریق جنگل‌های ارسباران از جان مایه گذاشته بودند، از شهرستان کلیبر انتخاب شدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی ادامه داد: ۲ جنگلبان نمونه نیز از شهرستان‌های مراغه و خداآفرین و ۲ خانواده از همسران روسای شهرستان و روسای ستاد اداره کل منابع طبیعی انتخاب شدند.

مهردادی همچنین اظهار کرد: در بخش جنگلبانی ایثارگر از آذربایجان شرقی حایز شرایط نداشتیم، چون از جنگلبانان استان فردی به درجه جانبازی در این حوزه نائل نشده است.

او یادآور شد: این مراسم به صورت سراسری برای تجلیل از مقام حافظان و جان نثاران منابع طبیعی و حمایت از جنگل و طبیعت برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.