مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت:جاذبه‌های مهم دیدنی استان در قالب ۶۰ تور گردشگری مجازی تهیه و با بارگذاری در اینترنت در اختیار علاقه مندان قرار داده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مجید صفایی مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ماه های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، بسیاری از مردم به دلیل رعایت شیوه نامه های بهداشتی توان بازدید از مکان های گردشگری استان را نداشتند، اما تعدادی از این مکان ها به صورت مجازی در اختیار این علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند تا بتوانند از راه دور از یک تور مجازی لذت ببرند.

صفایی اظهار داشت: رودِ رونه باشت، چشمه بلقیس چرام، بافت تاریخی دهدشت، چشمه میشی سی‌سخت، آبشار تنگ تامرادی، تنگ گنجه‌ای، طسوج چرام، موگرمون لنده و بنای تاریخی تنگ سولک بهمئی از جمله مناطقی است که مسافران می‌توانند با تور مجازی از آنان دیدن کنند.

او بیان کرد: تصاویر سه بعدی از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی کهگیلویه و بویراحمد طراحی و در صفحه اینستاگرام به نشانی kb_cthh بارگذاری شده که امکان گردشگری مجازی را فراهم کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان عنوان کرد: این تولیدات برای معرفی کهگیلویه و بویراحمد به گردشگران خارجی و داخلی و با هدف معرفی روستاهای هدف گردشگری، بناهای تاریخی و جاذبه‌های طبیعی به ‌صورت ۳۶۰ درجه تهیه شده است.

 صفایی اظهار داشت: علاوه بر این، مستند ۶۰ دقیقه‌ای از ظرفیت‌ها و مناطق گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در ۶۰ ویدئو تهیه و در فضای مجازی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بارگذاری شده است.

تور مجازی، به معنای بازدید مکان‌های توریستی بدون حضور فیزیکی در محل است. با کمک این فناوری می توان از مکان‌های تاریخی و مناظر طبیعی دیدن کرد بدون آن که به صورت واقعی به آن مکان سفر کرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.