استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی تعریف شده و فاصله گذاری اجتماعی در راستای کنترل بیماری کرونا نیازمند فرهنگ سازی جدی در جامعه استان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی "استاندار سیستان و بلوچستان  در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا که با حضور رئیس جمهور و اعضای این ستاد بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، بیان داشت: هرگونه تجمع به ویژه در فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و برگزاری مراسم مختلف از جمله مناسبت های دهه آخر ماه صفر نقطه خطر و هشدار است و بایستی اصل رعایت پروتکل ها مد نظر باشد.

وی اضافه کرد: کرونا از زمان شیوع تا کنون علاوه بر خسارتهای جانی و مالی، به آینده کشور به ویژه در بحث آموزش آسیب‌های جدی وارد کرده که امیدواریم با توجه به روند قابل توجه واکسیناسیون با حضوری شدن آموزش دوره های تحصیلی تکمیلی، بستر برای فعالیت مدارس و سایر مراکز آموزشی نیز مهیا شود.

احمدعلی موهبتی گفت: با تمهیدات اندیشیده شده از جمله واکسیناسیون و اجرای طرح شهید سلیمانی و شناسایی به موقع و غربالگری بیماران خوشبختانه عدد بستری بیماران کرونایی در مجموع ۳ دانشگاه علوم پزشکی استان از پنج هزار تخت به ۳۰۰ تخت کاهش پیدا کرده که البته امیدواریم این تعداد نیز کاهش یابد.

وی اظهار داشت: تلاش برای استفاده از ظرفیت خیرین جهت تامین نیازمندی های بیمارستانی و تامین ماسک و مواد ضدعفونی مورد نیاز مردم در مناطق کم برخوردار استان با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا خاطرنشان کرد: با همه کمبودهایی که از نظر شاخص‌های بهداشتی و درمانی نسبت به سایر استان‌های برخوردار کشور در استان داشتیم اقدامات انجام شده توسط ستاد استانی کرونا به ویژه تلاشهای خستگی ناپذیر مبارزان خط اول جبهه سلامت در مجموعه دانشگاههای علوم پزشکی استان قابل تقدیر است.

موهبتی گفت: در ایام همه گیری کرونا در استان دانشگاه های علوم پزشکی، دستگاههای اجرایی، بسیج، خیرین گروههای مردمی و نهادهای نظامی همه با هم همراه و پای کار بودند و اقدامات قابل توجهی در استان انجام شد.

وی در پایان تاکید کرد: علی رغم روند کاهشی این بیماری در استان، باز هم اوضاع شکننده است و نباید مطمئن باشیم چرا که عادی انگاری موجب آسیب خواهد بود لذا همچنان باید بر رعایت پروتکل های بهداشتی جدیت داشته باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار