دانی یاتوم، رئیس اسبق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی از غافلگیری آمریکا بر اثر حملات ۱۱ سپتامبر پرده برداشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دانی یاتوم، رئیس اسبق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد)، در مصاحبه‌ای با اسپوتنیک درباره حادثه ۱۱ سپتامبر و ابعاد گوناگون آن صحبت کرده است.

وی گفت که آمریکا از احتمال حمله تروریستی علیه این کشور خبر داشته است، اما کسی نمی‌دانست چنین حمله‌ای در قلب آمریکا به وقوع خواهد پیوست.
او گفت: «آمریکایی‌ها فکر می‌کردند نسبت به چنین حمله‌هایی ایمن هستند و کسی جرأت ندارد چنین کاری با آن‌ها بکند.»

این مقام اسبق رژیم صهیونیستی گفت رخداد ۱۱ سپتامبر رویکرد‌های تهاجمی و دفاعی آمریکا را برای همیشه عوض کرد. آن‌ها روی بررسی مسافران سخت‌گیرتر شدند.

وی همچنین با ادعای آموزش روش‌های جاسوسی و وارسی افراد به آمریکا گفت: آمریکا از رژیم صهیونیستی درخواست کرد تا به آن‌ها در مورد وارسی افراد در فرودگاه، و بررسی هویت آن‌ها آموزش دهد.

دانی یاتوم در ادامه صحبت‌های خود اعتراف کرد حالا ۲۰ سال پس از آن حادثه گذشته است، اما دنیا جای امن‌تری نشده است.

وی با توجیه حضور نظامی بیست‌ساله آمریکا در خاک افغانستان گفت: امروزه افراد می‌دانند برای حفظ امنیت کشورشان، ثبات در دیگر بخش‌های دنیا هم باید حکمفرما باشد.

گفتنی است این بهانه‌ای است که باعث شده بسیاری از کشور‌های غربی در کشور‌هایی مثل عراق و افغانستان حضور نظامی داشته باشند.

خبرگزاری اسپوتنیک در انتهای این گزارش نوشته است چنین کشور‌هایی ادعای مبارزه با تروریسم را دارد، اما در واقع با حضور خود هزینه‌های مالی و جانی زیادی را به دیگران تحمیل می‌کنند. البته اکنون دیگر برخی کشور‌ها متوجه شده اند حضور نظامی برای آن‌ها سودی ندارد.

واشنگتن در هفته گذشته آخرین نظامیان خود را از افغانستان خارج کرده و گفته می‌شود تا آخر امسال نیرو‌های خود را از عراق نیز خارج کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
11 سپتامبر همش دروغ بود
آخرین اخبار