برخی منابع امنیتی از استقرار ارتش سوریه در درعا واقع در جنوب سوریه خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک و طبق گزارش برخی منابع امنیتی، ارتش سوریه قرار است طی امروز (چهارشنبه) در درعا البلد مستقر شود.

براین اساس، کمیته‌های مخصوص رسیدگی به وضعیت افراد مسلح حاضر در شهر درعا واقع در جنوب سوریه اقدام به بررسی وضعیت این افراد کرده و گروه‌های مسلح حاضر در این شهر در راستای توافق با دولت سوریه، جعبه‌های مهمات، میندها، تفنگ و بی‌سیمد‌های خود را تحویل دادند که گفته می‌شود، وضعیت ۴۰۱ نفر از افراد مسلح بررسی شده است.

طبق اعلام این منابع خبری، تا کنون به وضعیت حدود ۸۵۰ نفر رسیدگی شده و در حدود ۱۲۰ قبضه سلاح، موشک‌های دوش‌پرتاب و سایر سلاح‌های فردی توسط سرویس‌های امنیتی سوریه از افراد مسلح تحویل گرفته شده است.

این منابع امنیتی از توقف عملیات رسیدگی به وضعیت افراد مسلح تا زمان ورود ارتش سوریه به درعا خبر داده و اعلام کردند که این اقدام برای این منظور است که، نیرو‌های سوری باید در ایست‌وبازرسی‌های درعا البلد مستقر شوند.

طبق پیش بینی منابع امنیتی ارتش سوریه امروز در درعا مستقر می‌شود.

براین اساس، ارتش سوریه در مناطق «طریق السد» و اردوگاه مستقر نمی‌شود، زیرا هنوز افراد مسلحی حضور دارند که حاضر به پذیرش توافق با ارتش این کشور نشده اند و این احتمال نیز وجود دارد که؛ این افراد در ضمن بند مخالفان توافق قرار گرفته و به شمال سوریه منتقل شوند.

پیشتر افراد مسلح با دولت سوریه به این توافق دست یافته بودند، اما با تحریک رژیم صهیونیستی، توافق نادیده گرفته شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ارتش سوریه ، درعا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار