آیت الله بوشهری گفت: روحیه انفاق، ایثار و مواسات به عنوان اضلاع اقتصاد اسلامی پس از شیوع کرونا در کشور به اوج خود رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در رزمایش شمیم حسینی در بقعه شیخ صدوق (ره)، با اشاره به آسیب‌های کرونا به کسب و کار‌ها از زمان شیوع ویروس کرونا گفت: از روزی که ویروس کرونا در جهان و به تبع آن در کشورمان پدید آمد ما شاهد مشکلات در عرصه‌های مختلف از جمله در کسب و کار بودیم.

او افزود: از زمان شیوع کرونا شاهدیم خیران، مسئولان و شخصیت‌ها در تلاشند تا بخشی از مشکلات مردم که بخاطر این شرایط کسب و کارشان تعطیل و تنگنا‌هایی در زندگی شان ایجاد شده را بکاهند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در شرایط کرونایی، نیازمندانی را دیدیم که از همسایه‌های خود بسته غذایی دریافت کردند و این‌ها حماسه‌هایی است که در مملکتمان به برکت قرآن، اسلام، انقلاب و سیره اهل بیت (ع) و همچنین هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب شکل گرفت.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون در قم صورت گرفته است، گفت: بر اساس گفته مسئولان اوقاف، حدود ۱۹ میلیارد تومان در طول این مدت برای تجهیزات بیمارستانی و رسیدگی به کادر درمان و نیازمندان هزینه شده است.

او بیان کرد: این اقدامات در همه استان‌ها توسط اوقاف در حال اجراست که امیدواریم این روحیه انفاق و ایثارگری ادامه یابد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ابعاد اسلام بُعد اجتماعی آن است، گفت: اسلام همانند منشوری است با اضلاع مختلف و گوناگون که باید به همه آن‌ها پرداخته شود و این در حالی است که گاهی متاسفانه تنها به برخی ابعاد اسلام پرداخته شده است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اسلام در ابعاد مختلف اخلاقی و سیاسی نیز برنامه و اصول دارد، اضافه کرد: همان گونه که این دین بعد الهی دارد بعد حقوقی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی نیز دارد.

او تاکید کرد: تنها پرداختن به یک بعد اسلام، ناقص است و نمی‌شود یک منشور را بدون همه اضلاع مشاهده کرد.

رییس جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه یادآورشد: کسی که خود را از مسمانان می‌داند، اما با آن‌ها همراه و هم دل نیست و در غم و شادی شریک نیست نمی‌تواند خود را در اردوگاه مسلمان بداند.

 افتتاحیه رزمایش سراسری شمیم حسینی در قالب تهیه و توزیع بسته‌های غذایی و نوشت افزار با حضور دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در آستان شیخ صدوق شهرری روز یکشنبه برگزار شد.

در این رزمایش که به نام سید الشهدا (ع) مزین است ۲۰۰ هزار بسته معیشتی (غذایی) و ۳۵ هزار بسته نوشت افزار با عنوان مهر تحصیلی بین نیازمندان و افراد کم برخوردار جامعه در سراسر کشور با همت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور توزیع شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.