معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان همدان گفت: سگ گردانی ممنوعیت قانونی دارد و پلیس اجازه قانون شکنی نخواهد داد.

حسین بشری معاون اجتماعی پلیس استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،با اشاره به موضوع سگ گردانی در سطح شهر و معابر، بیان کرد: سگ گردانی در پارک ها، معابر بر اساس قانون ممنوع است  و روزانه چندین تماس در این رابطه با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ داریم که افراد از این موضوع اعلام شکایت داشته و درخواست برخورد پلیس با سگ گردانی را مطرح می‌کنند.

او با تاکید بر اینکه در قانون اجازه سگ گردانی به کسی داده نشده، اظهار داشت: خانواده‌ها و افراد متدین نیز از این موضوع ناراحت هستند و سگ گردانی را تجاوز به حقوق خود و جامعه می‌دانند بنابراین پلیس با قدرت با بر هم زنندگان نظم جامعه برخورد خواهد کرد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان همدان ادامه داد: نگهداری سگ در خودرو و تردد در معابر عمومی نیز بر اساس قانون راهنمایی و رانندگی تخلف محسوب می‌شود و در صورت مشاهده به طور حتم از سوی عوامل راهور اعمال قانون خواهد شد.

بشری ابراز داشت: در قانون اجازه حیوان‌گردانی داده نشده البته ممکن است فردی در ویلا یا باغ یا مکان‌هایی که برای دیگران ایجاد مزاحمت نمی‌کند، سگ نگهداری کند که این موضوع اشکالی ندارد.

او در خصوص نحوه برخورد با سگ گردانان گفت: در همدان جرمی دراین زمینه ثبت و یا تشکیل پرونده نشده البتعه موارد زیادی بوده که به آن‌ها تذکر داده ونیز و تعهد گرفتیم.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.