پورذهبی گفت: حفظ و توجه به میراث فرهنگی،آثار و بناهای تاریخی در کردستان امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی‌فقیه در کردستان امروز در جریان بازدید از موزه باستان شناسی سنندج گفت:آثار تاریخی و باستانی کردستان در سطح کشور بی‌نظیر هستند و باید در راستای حفظ این میراث باارزش همه دستگاه‌های ذی‌ربط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان را همراهی و یاری نمایند.

پور ذهبی با تاکید بر اینکه لازم است آثار تاریخی استان به ویژه موزه سنندج بازسازی و مرمت شود اظهار داشت: سنگ قبرهای تاریخی موجود در موزه سنندج به تنهایی یک موزه هستند که لازم است برای این سنگ‌های قدیمی یا موزه سنگ احداث یا در محلی مناسب در معرض بازدید گردشگران قرار داده شود.

او با بیان اینکه این سنگ‌های تاریخی میراثی از گذشتگان و منعکس‌کننده فرهنگ و تمدن آنها هستند افزود:اگر‌ قرار است این سنگ‌های قدیمی‌ در موزه سنندج بماند باید ضمن حفاظت از آنها اطلاعاتی از قدمت و دوران آن برای آگاهی گردشگران و بازدیدکنندگان در این محل نصب شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان توجه به موزه و مجموعه‌های تاریخی را ضروری دانست و عنوان کرد: باید با برنامه ریزی توسعه همه جانبه حوزه‌های میراث‌‌فرهنگی و صنعت‌گردشگری و هتلداری در دستور کار قرار گیرد.

پور ذهبی اظهار داشت: موزه سنندج به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز جذب گردشگر در استان کردستان آئینه تمام نمای تاریخ مردم این استان در گذشته‌های دور است.

او  با حضور در محل خانه گله‌داری ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این بنا بعنوان دفتر پایگاه جهانی هورامان گفت: ثبت‌جهانی هورامان گامی مهم در راستای حفظ فرهنگ، تاریخ، معماری و ... این منطقه است.

پورذهبی مرمت و احیا آثار موجود در هورامان را قابل تقدیر عنوان کرد و اظهار داشت: معرفی هورامان در راستای جذب گردشگر به این منطقه در پسا کرونا باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان هم چنین با حضور در محل هتل در حال ساخت ۵ ستاره لاله سنندج و دیدار با مجریان طرح از نزدیک بخش‌های این مجموعه را مورد بازدید قرار داد.

پورذهبی با تاکید بر لزوم رفع موانع پیش‌روی این طرح اظهار داشت: سرمایه گذارانی که قصد ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در استان را دارند باید حمایت شوند.

او در ادامه با حضور در محل احداث فاز ۲ هتل شادی سنندج گفت: حمایت از صنعت گردشگری و هتلداری زمینه ساز ایجاد اشتغال و توسعه پایدار در استان کردستان است.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بازدید از بخش‌های مختلف این پروژه افزود: امیدواریم مسئولین دستگاه‌های اجرایی، بانکها و... بیشتر به مقوله گردشگری و هتلداری اهمیت دهند و اداره‌کل میراث‌فرهنگی و پروژه‌های در دست ساخت مجریان در این صنعت را همراهی نمایند.

پورذهبی در ادامه با آرزوی موفقت و توفیق روز افزون برای فعالین حوزه صنعت گردشگری و هتلداری کردستان عنوان کرد: با طرح‌های در دست ساخت توسط بخش خصوصی آینده روشنی برای بخش گردشگری و هتلداری کردستان در پسا کرونا در پیش است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.