طالبان:

شاکله نظام آینده افغانستان نهایی شد

عضو کمیسیون فرهنگی طالبان اعلام کرد که مشورت ها درباره نظام آینده و کابینه میان طالبان به اتمام رسیده است و ملا هبت الله رهبر دولت آینده خواهد بود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، انعام الله سمنگانی، عضو کمیسیون فرهنگی طالبان گفت: «مشورت ها درباره نظام آینده تقریبا نهایی شده‌اند و مشورت های لازم برای تشکیل کابینه هم انجام شده است. حکومت اسلامی را که ما اعلام می‌کنیم یک ابتکار و نمونه برای مردم خواهد بود. درباره حضور رهبر هیچ شکی نیست و او باید در راس نظام باشد و در این باره باید هیچ سوالی نباشد.»

محمد حسن حقیار، آگاه امور سیاسی گفت: «نام نظام نه جمهوریت و نه امارت باید باشد، شاید یک چیزی به نام دولت اسلامی باشد. در راس نظام باید شیخ هبت الله باشد و نام رییس جمهور به او تعلق نمی گیرد. او به نام رهبر افغانستان خواهد بود. از او پایین تر به نام نخست وزیر و یا هم به نام رییس جمهور خواهد بود و او زیر نظر هبت الله کار خواهد کرد.»

این در حالی است که پیش از این برای مقام‌های محلی به شمول والیان، ولسوالان و قوماندانان امنیه  نیز از میان طالبان کسانی معرفی شده‌اند.

عبدالحنان حقانی، عضو طالبان گفت: «ببینید دولت اسلامی در هر ولایت فعال است و در هر ولایت والی مقرر کرده است و والی کارش را شروع کرده است. در هر ولسوالی یک ولسوال هست و در هر ولایت یک قمندان امنیت مقرر شده است که برای مردم کار می‌کند.»

این در حالی است که تا کنون درباره نام، چگونگی نظام، بیرق ملی و سرود ملی گفت‌وگوهای روشن انجام نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
خدا لعنت هر چی طالبان و داعش و القاعده و هر گروه دیگر افراطی در افغانستان هست و خدا اینها رو به دست مردان شجاع دره پنجشیر و بخصوص فرمانده احمد مسعود محو نابود کنه انشاءالله و خداوند بزرگ یاران احمد مسعود رو نگه داره
Iran (Islamic Republic of)
فاطمی کیا
۰۹:۳۵ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
تبریک به دولتین چین و روس و....
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۲:۰۴ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
انشاالله وجود طالبان از روی کره زمین محو و نابود شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
کمیسیون فرهنگی طالبان... خدایا یعنی چی!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
قیافه ها رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
جاهلیت هووم
آخرین اخبار